دولت در 24 ساعت گذشته رویدادهایی را پشت سر گذاشته که در زیر می‎خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حوزه دولت در بیست و چهارساعت گذشته اخبار و رویدادهایی را پشت سر گذاشت که بخشی از آن را در زیر می‌خوانید.


سخنگوی دولت با بیان اینکه رصد مذاکرات هسته‌ای با شورای عالی امنیت ملی است نه با قوه مجریه یا مقننه، گفت:دولت به علت مغایرت مصوبه امروز مجلس درباره مذاکرات هسته‎ای با اصل 176 قانون اساسی با آن مخالفت است.


وزیر ارشاد گفت: آیت‌الله محمدی گیلانی از لحاظ شخصیت علمی و فقهی، یک شخصیت برجسته بودند که بیان بسیار شیوا و نحوه تدریس عالی داشتند.


سخنگوی دولت گفت: بیش از 50 هزار میلیارد تومان از خزانه برداشت و صرف یارانه کردیم که در واقع وظیفه نداریم پول خام را مستقیما برای مردم در نظر بگیریم. چرا که این رقم باید صرف عمران کشور شود.


مشاور عالی رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری با داد و فریاد و یا بی ادبی برخی‌ها از وعده‌هایی که به مردم داده، عدول نخواهد کرد.


معاون سیاسی وزارت کشور گفت: در میان احزاب و تشکل‌های سیاسی، جبهه یا حزبی با عنوان یکتا نداریم، بنابر این اقدامات سیاسی آن‌ها غیرقانونی است.


معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دیداری صمیمی با خانواده‌های دو شهید همکار نهاد ریاست جمهوری؛ شهیدان حسین کمالی و رسول نباتی مقدم گفت: شهدا با رشادت‌ها و فداکاری‌های خود درس بزرگ و تاریخی به همه بشریت دادند.


علی طیب‌نیا که برای پاسخ به سوالات آقایان محمدرضا خان محمدی، علیرضا خسروی، محمد اسماعیلی و محمد جواد نظری مهر در صحن علنی حاضر شده بود، توانست نمایندگان مجلس را قانع کند.


وزیر نفت با بیان اینکه هیچگاه به دنبال دکل خارجی نیستیم، گفت: قراردادهای دکل های نفتی خارجی موجود، پیش از فعالیت دولت یازدهم منعقد شده و وزارت نفت همیشه به دنبال حمایت از کارهای داخلی بوده و سابقه کاری ما در این زمینه روشن است.


عباس آخوندی گفت: نوسازی مدیریت آسمان و خدمات فرودگاهی باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.


معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری طی یادداشتی نوشت: باید از خام فروشی که دریا یکی از منابع مهم آن است دست برداریم و عرصه را به دانش بنیانی‌ها و آنانی که همت‌شان را بر توسعه دانش محور و حرکت پرشتاب به سمت اقتصاد دانش بنیان جزم کرده‎اند، گسترده و باز کنیم. اینگونه است که اقتصاد دریا اقتصادی ارزشمند و پایدار خواهد بود و در پی‌اش، رونق و طراوت کشور را به همراه خواهد داشت


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار