کاخ سفید جاسوسی از فرانسوا اولاند را تکذیب کرد

مقامات آمریکایی نظارت بر ارتباطات رئیس جمهور فرانسه را تکذیب و اعلام کردند وی مورد جاسوسی قرار نگرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسپوتنیک؛ "ند پرایس،" سخنگوی آژانس امنیت ملی آمریکا، مدعی شد "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، هرگز هدف جاسوسی‌های این آژانس نبوده و از او جاسوسی نشده است.

سایت افشاگر ویکی‌لیکس سه‌شنبه هفته جاری اطلاعات طبقه‌بندی شده جدیدی را با نام "فوق محرمانه" از آژانس امنیت ملی آمریکا – NSA – منتشر کرد که در آن به جاسوسی این نهاد از "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فعلی ، "نیکولا سارکوزی" و "ژاک شیراک" دو رئیس جمهور پیشین فرانسه اشاره شده است.
"ند پرایس" در واکنش به این خبر مدعی شد: نهادهای اطلاعاتی آمریکا و فرانسه همکاریهای نزدیکی در ارتباط با تحولات بین‌المللی با یکدیگر دارند. ما هرگز از "اولاند" جاسوسی نکردیم و در آینده نیز این کار را نخواهیم کرد. همان‌طور که بارها تاکید کرده‌ایم، واشینگتن بر روی فعالیت دیگر کشورها نظارت نخواهد کرد مگر آنکه موضوعی خاص و قابل تامل در ارتباط با امنیت ملی آمریکا در میان باشد. این موضوع می‌تواند شهروندان عادی و حتی رهبران سیاسی را هم در‌بر بگیرد.

ویکی‌لیکس اولین بار در سال 2006 (1384) مجموعه‌ای از اطلاعات محرمانه ارتش آمریکا در جنگ افغانستان و عراق را منتشر کرد. فعالیت‌های این سایت افشاگر به شکل پراکنده ادامه داشت تا آوریل 2015 (فروردین 94) مدارک جدیدی از همکاریهای پنهان آژانس جاسوسی آمریکا و سازمان اطلاعاتی آلمان منتشر کرد. کمک آلمان به آمریکا برای جاسوسی از مقامات سیاسی اروپا واکنش‌های تندی را علیه دولت "آنگلا مرکل،" صد‌اعظم آلمان، بوجود آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار