رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت کشور از اجرای برنامه پوشش همگانی سلامت یا (UHC) با سه هدف عمده در کشور خبر داد.

ناصر کلانتری رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص اهداف اجرای برنامه  (UHC) اظهار داشت: امسال و در راستای برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در حوزه سلامت، برنامه پوشش همگانی سلامت در دستور کار قرار گرفته است که این برنامه 3 هدف عمده را در بر دارد.

وی گفت: هدف اول از اجرای برنامه پوشش همگانی سلامت، در بر گرفتن جمعیت مردمی در گروهها و اقشار جمعیتی متفاوت است. ضمن اینکه به عنوان دومین هدف بسته خدماتی را مورد توجه قرار داده که علاوه بر مادر و کودک به همه گروههای سنی، ترویج داده شود و در حوزه‌ی بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون، بیماریهای قلبی و عروقی و... آموزش و شناسایی افراد در معرض خطر، میسر شده است.

کلانتری هدف سوم را حفاظت مالی از مردم برشمرد و گفت: وزارت بهداشت راهکارهایی را انتخاب می‌کند تا در نحوه پرداخت به پزشک، پرستار، پیراپزشک، رادیولوژیست و... شیوه پرداخت از طریق بیمه بوده و ارتباط مستقیم مالی افراد با ارائه دهندگان خدمت کم شود.

وی افزود: قطع ارتباط مالی بین ارائه دهنده خدمت و گیرندگان خدمات یکی از اهداف مهم طرح است ولی اینکه علی رغم نیاز به اجرای این طرح، چقدر توانسته‌ایم موفق عمل کنیم و یا کارهایی که تا کنون انجام گرفته تا چه اندازه کافی بوده هنوز جای کار وجود دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار