جرم‌های نامرئی و وضعیت کودکان کار در فصل‌های مختلف سال موضوعاتی است که روزنامه های کشور در صفحات اجتماعی امروز خود به آن پرداختند.

پیشخوان اجتماعی 3 تیر 1394به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان کودکان‌کار تابستان و زمستان ندارند نگاهی به وضعیت کودکان‌کار و شاریط نامناسب آنها پرداخته و می‌نویسد: تا هنگامی که شرایط برای یغما رفتن دوران کودکی کودکان‌کار وجود دارد نباید انتظار داشت آنها برای از راه رسیدن فصلی خاص لحظه‌شماری کنند. تفاوت 4 فصل سال برای آنها در گرما و سرما و شرایطی خلاصه می‌شود که کار را برایشان دشوار یا آسان می‌کند.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون وضعیت نامناسب و مشکلات کودکان کار، کودکان کار صاحب خانواده های معتاد یا از کار افتاده، وضعیت کانونهای فرهنگی حمایتی کودکان کار،‌ وضعیت نامناسب اجتماعی اقتصادی و معیشتی کودکان کار اشاره می‌کند.

طلای کثیف ، کثیف می‌ماند، هشدار در خصوص تبلیغات فریبنده دستگاه‌های تصفیه آب، برنامه ‌هایی برای پاکت های سیگار ، حکم قطعی علاءالدین یک ماه دیگر، مبارزه با زیر میزی قانونی می‌شود، برگزاری مانور نه به اعتیاد و صندوق جهانی محیط زیست از کمک به ایران منصرف شد از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود بررسی کرده است.

روزنامه جام جم را که ورق بزنیم به گروه شوک روزنامه ایران می‌رسیم که به خبر جرم‌های نامرئی پرداخته است.

ماجرا از این قرار است که چندی پیش خبری پیرامون تجاوز گروهی 6 معتاد به یک دختر 11 ساله در خیابان های تهران منتشر شد.
این در حالی است که هیچ سابقه ای از تجاوز 6معتاد به یک دختر 11 ساله در خیابان‌های تهران نزد پلیس و مقامات قضائی وجود ندارد. بطوری که به نظر می‌رسد ماجرای این سناریو تلخ شایعه‌سازی بوده است.

در حقیقت در صورت بروز چنین حادثه‌ای پرونده آن باید در اداره 16 پلیس آگاهی تهران در دست رسیدگی قرار می‌گرفت، اما رئیس پلیس آگاهی تهران بر این باور است؛ چنین پرونده‌ای در تهران وجود ندارد و اگر ماجرای تجاوز گروهی 6 معتاد به یک دختر در خیابانهای تهران واقعیت داشت باید در پلیس آگاهی بررسی می‌شد که چنین چیزی نیست و به نظر می‌رسد شایعه‌سازی بوده است و یا در استان و شهر دیگری رخ داده است که احتمال شایعه بودن آن بیشتر است.

متهم بدون اعتراف، 20 سال زندان به جای اعدام گردشگر ایرانی در مالزی، شناسایی بیش از 800 کهمشان فوق‌العاده تاریک ،ما شاهد فرود موجودات فضائی بر زمین بودیم، راز عجیب باجناق تبهکار و قتل راننده تریلر به دست 7 راه‌زن جنایتکار از موضوعات دیگری است که گروه شوک روزنامه ایران به آن پردخته است.

روزنامه بعدی ما روزنامه همشهری است که روزنامه‌ای منتصب به شهرداری تهران است و در صفحه شهری امروز خود به موضوع ناوگان اتوبوس‌رانی تهران نیازمند حمایت دولت پرداخته؛ روزنامه نگار می نویسد: در حال حاضر تهران نیازمند 12 هزار دستگاه اتوبوس فعال دارد در صورتی که 6 هزار دستگاه اتوبوس بیشتر ندارد . 

این در حالی است که شهرداری تهران برای خرید یک دستگاه اتوبوس با قیمتی حدود 100 میلیون تومان کمتر از 15 میلیون تومان هزینه کرده و باید بقیه آن را دولت تقبل می‌کرد.بطوریکه چند سالی است دولت اتوبوس تازه ای به تهران نداده و ناوگان اتوبوس رانی دچار فرسودگی شده چرا که عمر مفید اتوبس‌های شهری 7 تا 10 سال است.

درادامه این روزنامه به مطالبی همچون وضعیت نامناسب ناوگان اتوبوسرانی تهران، وجود 2 هزار اتوبوس فرسوده و دارای شرایط نامطلوب ناوگان اتوبوسرانی تهران ، لزوم نوسازی حمل و نقل عمومی، حضور روزانه 15 تا 20 درصد شهروندان تهران در اتوبوسهای تهران  اشاره می کند.

همچنین این روزنامه به مطالبی همچون ایجاد سایت پرنده‌نگری در بوستان‌ها ، ورود به دره‌های پایتخت در سالهای آتی، اولویت شورای شهر، توسعه خطوط متروی پایتخت است و طرح حامی در محلات پایتخت اجرا می‌شود نگاهی انداخته است.

از خبرهای شهر تهران در روزنامه همشهری به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه پرونده روز خود به موضوع هوشمند ممنوعه پرداخته و می‌نویسد : به تازگی خبرهای مختلفی در مورد ممنوعیت استفاده از گوشی های هوشمند در میان مسئولان شنیده می شود.
پس از سخنان رئیس سازمان پدآفند غیر عامل حال حوزه تخلیه هم ممنوعیت مشابه‌ای وضع کرده است.این در حالی است که قانون جدیدی پیرامون این موضوع که قلاب واحدهای آموزشی و خواب‌گاهی می‌توانند از تلفن همراه با گوشی‌های معمولی بدون اندروید، وای فای، IOS  استفاده کنند وضع شده است.

بطوریکه چندی پیش نیز رئیس پدافند غیر عامل نیز از نگارش دستورالعملی خبر داد که در صورت تصویب مسئولینی که به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی دارند مجاز نیستند از گوشی های هوشمند که هیچ نوع حفاظتی در این اطلاعات وجود ندارد استفاده کند.

در پایان نیز این روزنامه در صفحات پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار کار موضوعات پزشکانی که نمک‌گیر می شوند، اولین ساخته اپل و ضعیف ترین محصول آنهاست ، آنفولانزا مرغی ، جگر خام، آب معدنی در مترو 3، خبر داغ غذایی، حضور چشمگیر محققان ایرانی در یک مجله قلابی و سود هنگفت واردات خودرو را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار