اصفهان؛

خانه صنعت، معدن و تجارت باید دولت تعامل بیشتری داشته باشد

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بخش خصوصی و دولت باید در کنار هم باشند و ما باید تعامل بیشتری با دولت پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ محمدرضا برکتین در نشست انجمن ها و شعب خانه با مسوولان استان ادامه داد: باید بررسی کنیم که چگونه می توانیم خرد جمعی را بر کارها حکمفرما کنیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه تصمیم گیری های منفک از هم در بدنه اجرایی کشور، بروکراسی اداری و اقتصاد عظیم دولتی چالش هایی را برای بخش خصوصی ایجاد می کند که این بخش باید ببیند چگونه می تواند این شرایط را تغییر دهد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر خانه در نظر دارد مسایل اصلی تولید را به پژوهش ببرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور هم در این نشست عنوان کرد: فشارهای وصول مطالبات از سوی دولت بر تولیدکنندگان زیاد است، این در حالی است که ما در شرایط تورم و تحریم و رکود و هدفمندی یارانه ها به سر می بریم.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی بیان کرد: متاسفانه با وجود بخشنامه سال گذشته، 110 هزار تومان بن کارگری از حق بیمه در سال جاری هم مجددا کسر می شد که برای رفع آن پیگیری ها را انجام دادیم و قرار شد در ابتدای هفته آینده در نشستی با حضور وزیر صنعت موضوع را مطرح کنیم.

یک استادیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان نیز در این نشست گفت: آیا صنعتگران ما می توانند شیوه ای را به کار ببرند که در هر دو صورت وجود یا لغو تحریم ها، موفق باشند.

واعظ با بیان اینکه ریشه های اصلی انقلاب صنعتی در کارگاه های نوبنیاد پیرامون شهرها بود، اظهار کرد: این افراد به دنبال دستیابی به روش های جدید در تولید بودند و بنابراین انقلاب صنعتی را کارآفرینانی انجام دادند که ویژگی اصلی شان نوآوری و خطرپذیری بود.

وی با اشاره به اینکه دربرابر تحریم ها 3 راه داریم، گفت: پذیرفتن و دور ردن آنها دو روش است اما سومین راهبرد اینست که تحریم ها را به عنوان یک واقعیت غیرقابل انکار بدانیم و سعی در تعامل موثر و پایدار و هدفمند با این واقعیت داشته باشیم.

واعظ ادامه داد: در راهبرد سوم چاره ای به جز صنعتی تر شدن نداریم که باید مبانی فناوری را بشناسیم، بر آن مسلط شویم و آن را توسعه دهیم.

وی با اشاره به نقش مهم بازارهای بزرگ و راسته ها در اقتصاد کشور ما، گفت: این بازارها نقش صنعتی و برهم افزایی داشته اند و امروز هم ما به یک جریان تبادل تجربیات فنی با هدف حل مسئله نیاز داریم.

وی افوزد: ما باید در فضای تلاش با هم، برای حل مسئله سعی کنیم چرخه انتقال فناوری را به شکل موفقیت آمیزی به انجام برسانیم.

این استادیار دانشگاه خاطرنشان کرد: برای انتقال فناوری به یک برنامه ریزی چند لایه نیاز است که محورهای آن، رهبر مقاومتی بودن، برنامه ریزی نیروی انسانی، توسعه مشارکت های ارزش افزا و باز کردن فضا برای مشارکت کارکنان، ایجاد فروش و صادرات پایدار و زنجیره تامین است. 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.