کمیسیون اروپا یک برنامه احیای رشد اقتصادی 35 میلیارد یورویی 5 ساله را به یونان پیشنهاد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ژان کلود یونکر، رئیس  کمیسیون اروپا، روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی که پس از نشست کمیسیون اروپا برگزار شد گفت:«ما 35 میلیارد یورو بودجه این برنامه یونان را تا سال 2020 تأمین می‌کنیم، این پول نه تنها کمک به بودجه این کشور بلکه حمایت از اقتصاد واقعی است».

وی افزود کمیسیون اروپا هم خواهان ایجاد اشتغال در یونان و هم اعتماد مردم به آینده کشورشان است.

به نظر می‌رسد کمیسیون اروپا متقاعد شده است که توافق با یونان این هفته حاصل می‌شود.
یونکر تصریح کرد:«اطمینان دارم  به توافقی دست خواهیم یافت چون باید به توافقی دست یابیم».

به گفته وی می‌توان یک میلیارد یورو از این پول را در شش ماهه دوم امسال به یونان پرداخت کرد. با وجود این وی نگفت این برنامه احیا رشد اقتصادی به چه ترتیبی تأمین مالی خواهد شد.

لحن بروکسل در برابر یونان کاملاً تغییر کرده است و  نه تنها این کشور را تهدید به خروج از ناحیه یورو نمی‌کند بلکه برعکس در باره رسیدن به توافقی با آن ابراز امیدواری می‌کند.

فرانسوا اول‌اند رئیس جمهور فرانسه، هم پس از نشست کمیسیون اروپا  گفت:«درحال حاضر بستر یک توافق مهیا است و ما در مرحله‌ای هستیم که دیگر نباید توافق را به تعویق اندازیم».

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اما این فضای خوشبینی هنوز در همه وجود ندارد. ولفگانگ شوبله، وزیر دارایی آلمان در این خصوص خوشبین نیست. وی گفت هنوز پیشنهادهای واقعی جدیدی از سوی یونان ارائه نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار