پی‌یر مسکوويسی کميسر اروپا در امور اقتصادی و پولی اعلام کرد در مذاکرات با يونان در خصوص بحران بدهی اين کشور پيشرفت‌های جدی به دست آمده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مسکوويسي پس از پايان مذاکرات اضطراري در برلين گفت: در مذاکرات با يونان به پيشرفت هاي جدي دست يافتيم اما هنوز به اقدامات و پيشرفت هاي بيشتري نياز است. 

مذاکرات شب گذشته در پايتخت آلمان با شرکت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان،‌ فرانسو اولاند رئيس جمهور فرانسه و ژان کلود يونکه رئيس کميسيون اروپا برگزار شد و بعدا رئيس صندوق بين المللي پول و رئيس بانک مرکزي اروپا نيز به طور غير منتظره به اين مذاکرات پيوستند. 

هدف از اين گفتگوها دستيابي به «‌ پيشنهاد نهايي » ‌براي ارائه به آتن اعلام شده است ولي دفتر مرکل پس از گفتگوها تنها اعلام کرد طرفها بر ادامه گفتگوهاي فشرده طي روزهاي آينده و حفظ تماس‌هاي نزديک توافق کردند. 

مسکوويسي در عين حال اعلام کرد:‌ اين گفتگوها شروع به نتيجه دادن کرده است ، مبناي کلي براي حصول به پيشرفت وجود دارد ولي هنوز رسيدن به توافق نهايي مستلزم تلاش بيشتر همه طرفهاست.

وي در عين حال تاکيد کرد همچنان از يونان مي خواهد در منطقه يورو باقي بماند ولي زمان براي تصميم گيري در اين زمينه بسيار اندک است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، یونان ، بحران ، بدهی ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار