با توجه به اینکه قیمت‌های فعلی سهام به سطح پایینی رسیده و در کنار احیای امیدواری سرمایه‌گذاران به حصول توافق جامع، این روزها شاهد رشد شاخص و قیمت سهام در بازار سرمایه هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه قیمت‌های فعلی سهام به سطح پایینی رسیده، و در کنار احیای امیدواری سرمایه‌گذاران به حصول توافق جامع، این روزها شاهد رشد شاخص و قیمت سهام در بازار سرمایه هستیم.

شاخص بورس در اولین روز معاملاتی هفته با ۲۷۶ واحد رشد به ۶۳ هزار و ۸۳۶ واحد صعود کرد. فارس با 116 واحد وحکشتی با 36 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند. در بازار فرابورس شاخص ایفکس 2 واحد رشد کرد و به رقم 702 واحد رسید. زاگرس و پترول بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند. 


بر این اساس، در خبرهای مهم گروه نفتی و پالایشی بدون حضور نمادهای پالایشگاهی آغاز به کار کرد و چند نمادی هم که مجاز به معامله بودند در محدوده مثبت معاملات خود را دنبال کردند؛ در این بین تنها دو نماد ونفت و شرانل در ساعت پایانی بازار وارد محدوده منفی شدند؛ مجمع شنفت، دیگر نماد این گروه، برگزار شد و مبلغ 130 تومان بابت سود نقدی هر سهم تصویب شد.


علاوه بر این، در نمادهای خودرویی در اولین روز معاملاتی هفته که معاملات مثبتی را آغاز کرده بودند به تدریج شاهد افت قیمت بودیم، بطوریکه در میانه بازار قیمت تمامی آنها به محدوده صفر تابلو رسید. در این بین خزامیا تنها نمادی بود که در آن شاهد تشکیل صف خرید بودیم. در خبهمن نیز عرضه حقوقی ، معاملات این نماد را به محدوده منفی کشاند.

 اما در اواسط هفته نماد های این گروه بعد از بانکی ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت به غیر از چند نماد قطعه ساز مابقی گروه با افزایش تقاضا مواجه بود و اکثر نمادها در نیمه بازار به صف خرید رسیدند. خپارس با معامله بیش از 50 میلیون سهم عمدتا در بین سهامداران حقیقی همچنان بیشترین حجم معاملات گروه را در اختیار داشت.همچنین  در میان خودرویی ها شاهد بازگشایی نماد خاور بودیم.

در گروه بانکی در اکثر نمادها شاهد معاملات مثبت بودیم بانک صادرات جزء پر حجم ترین نمادهای این گروه بود که توانست 114 میلیون سهم مورد معامله قرار بگیرد . بانک آینده با نماد وآیند در بازار پایه فرابورس گشایش یافت.

گفتنی است در گروه محصولات شیمیایی بیشتر نمادها معاملات مثبتی را پیش رو داشتند پترول با 36 میلیون سهم بیشترین حجم معامله را در این گروه دارا بود و به صف خرید رسید . همچنین نمادهای شیراز ، شاملا نیز به صف خرید رسیدند. نماد شفارس در معاملات امروز مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتي شد که در نهایت با صف فروش بسته شد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار