پیامد رشد سال‌های گذشته تاثیر خود را در بازار نشان داده است، به طوری که در طول 18 ماه اخیر همواره با شاخص نزولی مواجه بوده‌ایم اما امیدواریم با بروز توافقات زمینه ورود سرمایه‌گذاران خارجی تسهیل و بخشی از خلاء نقدینگی موجود در بازار جبران شود.

به گزارش حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)؛ مهدی ناسوتی‌فرد، کارشناس اقتصادی در خصوص روند بازار و حرکت آن در راستای روند شاخص همراستا با نزدیکی زمان توافق مذاکرات هسته‌ای گفت: پیامد رشد سال‌های گذشته تاثیر خود را در بازار نشان داده است، به طوری که در طول 18 ماه اخیر همواره با شاخص نزولی مواجه بوده‌ایم اما امیدواریم با بروز توافقات زمینه ورود سرمایه‌گذاران خارجی تسهیل و بخشی از خلاء نقدینگی موجود در بازار جبران شود.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های انبساطی دولت در کنار سایر اقدامات این انتظار در بازار می‌تواند شکل‌گیرد که این بازار به سمت رشد حرکت کند.

وی همچنین در خصوص تاثیرات ناشی از تک‌نرخی شدن نرخ ارز بر روند حرکتی بازار سرمایه گفت: تک‌نرخی شدن نرخ ارز اگر اثر منفی نداشته باشد اثر مثبت قابل توجهی بر بازار سرمایه نخواهد داشت ضمن اینکه در حال حاضر بسیاری از صنایع با نرخ دلار مبادله‌ای فعالیت می‌کنند و در کنار آن با نرخ آزاد محصولات خود را می‌فروشند، اما وقتی تک‌نرخی شود که این روند برای این شرکت‌ها خیلی مطلوب نیست اما در کل تاثیرات آنچنانی ندارد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بررسی روند شاخص  در ماه‌های اخیر بیانگر آن است که شاخص توانایی افت بیش از این رقم را ندارد و در صورت مهیا شدن شرایط و ورود نقدینگی می تواند روند رشد را از سر بگیرد.

گفتنی است در ماه‌های اخیر اقدامات قابل قبولی از سوی متولیان در خصوص رشد و بازگشت رونق به بازار سرمایه از سوی متولیان صورت گرفته که از جمله آن می توان به ابلاغ قانون حمایت از تولیداز سوی بانک مرکزی،ارایه اطلاعات به صورت مستقیم بر روی کدال ، تصویب سهام خزانه به منظور تعادل سهام شناور ،کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی،اقدام به عرضه‌های اولیه و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار