توجه صدف به گیشه و دور شدن از ارزش‌ها در سینما این عرصه را به نابودی کشانده است.

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در خصوص وضعیت کنونی سینمای ایران گفت: ساختار سینمای ایران مشکل دارد و تا زمانی که برای سینماگران گیشه مهم‌تر از محتوا و هدف باشد ما به هیچ پیشرفتی در این عرصه دست پیدا نخواهیم کرد. شما حتی اگر سینمای هالیوود را ببینید خواهید فهمید که برای رسیدن به ارزش‌ها و اهدافشان بر روی فیلم‌نامه وقت می‌گذارند اما سینمای ایران لحظه به لحظه در حال دور شدن از اهداف اسلامی است.

وی در ادامه افزود: در ماه مبارک رمضان طرحی به نام اکران از افطار تا سحر در سینماها برگزار می‌شود که گاهاً به ضرر سینما و جامعه است اکران بعضی از فیلم‌ها در شأن ماه مبارک رمضان نیست و مردم را از مسجد و معنویت باز می‌دارد.

افتخاری خاطرنشان کرد: به نظر من در طرح اکران از افطار تا سحر، فیلم‌هایی باید اکران شود که مردم با دیدن آن‌ها بتوانند از این ضیافت الهی بهتر استفاده کنند و به معرفت و معنویت برسند اما متأسفانه در چند ماه اخیر فیلم‌هایی چون قصه‌ها، خانه دختر و... بسیار ناامید کننده بوده و کرامت ایرانی‌ها را زیر سؤال برده است.

این نماینده در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه‌ی دولت است که از فیلم‌سازان ارزشی حمایت کنند تا فیلم‌سازان دیگر دغدغه مالی نداشته باشند و بیشتر بر روی ارزش‌ها و اهداف والای بشری تمرکز کنند و رسالت خود را به درستی انجام دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار