سازمان ملل درباره تبلیغات اینترنتی داعش ابراز نگرانی کرد

بر اساس یک گزارش کارشناسی که روز چهارشنبه منتشر شد سازمان ملل متحد از ارائه دهندگان اصلی خدمات اینترنت و شبکه های اجتماعی خواست درباره شیوه مبارزه خود با تبلیغات تکفیری ها گزارش دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران کمیته نظارت بر اجرای تحریم های سازمان ملل متحد علیه القاعده در این گزارش اعلام کرد « سال گذشته نگرانی اصلی به افزایش انتشار ویدئوهای تروریستی در اینترنت با کیفیت بالا مربوط می شد .»
کارشناسان عضو این کمیته اعلام کردند « گستردگی فعالیت های اینترنتی مرتبط با داعش و برخی گروه های وابسته به القاعده به شدت نگران کننده است .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل، آنها توصیه کردند این کمیته که به شورای امنیت سازمان ملل متحد وابسته است « از شرکت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی بخواهد درباره تدابیر خود برای مبارزه با استفاده القاعده و داعش از خدمات خود گزارش دهند .»
این کارشناسان همچنین « نشست سازمان ملل متحد را درباره مبارزه با افراطی گری خشونت آمیز » خواستار شدند. کاخ سفید چنین نشستی را ماه فوریه در واشنگتن برگزار کرد.
در همین حال در این گزارش اعلام شد اینکه گروه های تکفیری در اینترنت سر و صدا راه می اندازند نشان می دهد « ادعاهای این گروه ها از واقعیت دور است .»
این کارشناسان تاکید کردند « این گروه ها بدون تردید تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی و برای مردم در معرض اقدامات این گروه محسوب می شوند .»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۴
باید مبارزه سایبری با داعش بشه و تمامی حسابهای کاربری وتبلیغات اینترنتیشون مسدود بشه و سرکرده ها دستگیر و به اشد مجازات برسن . خدا لعنتشون کنه
آخرین اخبار