نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، سیاست این کشور در قبال ایران را بدون هماهنگی و فاقد انسجام دانست.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هیل؛ "مارتا مک سالی،" نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در جلسه استماع کمیته خدمات مسلح مجلس آمریکا مدعی شد: نگرانی عمیق من در ارتباط با سیاست ناهماهنگی است که در منطقه شاهد اجرای آن هستیم. به ویژه آنکه سیاست آمریکا در قبال ایران غیرمنسجم است. از سویی آمریکا تمام تلاش خود را به کار بست تا به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک شود و از سوی دیگر واکنشی در برابر کمک نظامی این کشور به دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه" از خود نشان نداد. 


نماینده جمهوری‌خواه در ادامه ادعایش افزود: از یک طرف آمریکا به نیروهای شیعه در عراق که متحدان ایران هستند کمک می‌کند در برابر داعش ایستادگی کنند، از طرف دیگر مقابل نیروهای شیعه در یمن – جنبش انصارالله – می‌ایستد. به همین دلیل است که معتقد هستم آمریکا در سیاست خارجی نا‌هماهنگ عمل می‌کند. 

"تام کاتن" سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس، نیز مدعی شد: ایران تجهیزات نظامی زیادی در اختیار نیروهای دولتی عراق قرار داده است و عاقلانه نیست "اوباما" دستور به حضور در میدان نبردی دهد که دشمن ما نیز در همان جبهه حضور دارد. در شرایطی که تیم مذاکره کننده تلاش می‌کند ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازدارد، رئیس جمهور آمریکا دیگر فعالیت‌های نظامی این کشور را نادیده می‌گیرد.

نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در حالی موج انتقادات از دولت "اوباما" در مسئله هسته‌ای ایران را مطرح کرده‌اند که فقط چند روز تا پایان مهلت مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به توافق جامع فرصت باقی مانده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار