يك متخصص طب فيزيك تاکید کرد: خانم‌ها در انتخاب صندل مناسب دقت کنند چرا که صندل نامناسب می‌تواند برای پا آسیب جدی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران يزدانی افزود: استفاده از صندل‌هايی كه كف آنها  تخت و بدون پاشنه است و در بالا پوشش مناسبی ندارد بسيار آسيب رسان برای پا است.

وی افزود: در فصل گرما افراد به استفاده از كفش‌های رو باز كه اصطلاحا صندل گفته می‌شود روی می‌آورند و انتخاب در این باره اهمیت دارد.

یزدانی با بيان اين كه همه كفش‌های استاندارد بايد 2تا 5/2 سانتي متر پاشنه داشته باشند، اظهار كرد: متاسفانه بيشتر صندل‌ها بدون پاشنه هستند و كف آنها تخت است كه به آنها پاشنه منفی گفته می‌شود و همين مساله استفاده از آنها را زيان آور كرده است.

يزدانی تصريح كرد : پاشنه  منفی در اين نوع كفش‌ها موجب می‌شود  وزن بدن به جای پاشنه  به كف پا و از آنجا  اين فشار مستقيم به زانو و كمر وارد شود.

 این متخصص طب فيزيك افزود: علاوه بر پاشنه بسياری از صندل‌ها پوشش مناسبی در قسمت بالايی خود ندارند و تنها چند بند كف كفش را نگه داشته است، اين نوع صندل‌ها نمی‌توانند پا را كامل بپوشاند و از آن حفاظت كنند.

وی خاطر نشان كرد: نبود محافظ روی پا به هنگام استفاده از صندل مناسب موجب عوارضی همچون خشكی و آسيب پا و نيز تغيير فرم ناخن ها می‌شود.

يزدانی توصيه كرد: افراد به جای صندل از كفش‌هايی كه 2 سانتی متر پاشنه و پوشش مناسب در قسمت بالايی خود دارند استفاده كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.