مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان همدان گفت: در استان همدان 517 کانون فرهنگی دارای مجوز در حال فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از همدان ؛ فیض منش در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه 50 درصد از این کانون ها متعلق به کانون های روستایی هستند افزود: کانون های فرهنگی که در روستاها فعالیت می کنند باتوجه به جمعیت موجود الگو و برنامه ها را اجرایی می کنند.



وی به وجود گروه های تکفیری مانند داعش اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر دشمنان با هر روش و شیوه ی ممکن در حال تخریب اسلام هستند.


 مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان گفت:  با توجه به برنامه پنجم توسعه کشور 25 درصد از مساجد کشور باید به کانون های فرهنگی و هنری مجهز باشند که در حال حاضر همدان از برنامه پنجم جلوتر است.


فیض منش خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی وقتی تاثیر گذار است که به معنای واقعی ارزش در حوزه فرهنگ برسد، چرا که فرهنگ در کانون ها و مساجد نقش بسزایی دارد.


وی با بیان اینکه به دنبال احیای مسجد طراز اسلامی هستیم افزود: در آیین اسلام مساجد نه تنها مکانی برای عبادت است بلکه جنبه های فرهنگی ، هنری و آموزشی نیز در آن، در نظر گرفته می شود.


مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان اظهار داشت: اگر نگاهی به تاریخ اسلام داشته باشیم متوجه می شویم که از دیرباز فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی و غیره در مساجد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این نشانه وسعت در حوزه کانون ها است.


وی به برنامه های کانون ها بر اساس جهت گیری و پوشش اصول حاکمیت اشاره کرد و تصریح کرد: اصل تربیت متعالی انسان باتوجه به مقام خلیفه الله ، محوریت مسجد، توجه به معنویات مساجد و کارآمدسازی در حوزه مسجد و کانون های فرهنگی را از برنامه های کانون مساجد است.


فیض منش گفت: در راستای سیاست حاکم بر مساجد دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شده است که الگوسازی ، توانمند سازی کانون ها و فرهنگ سازی، شبکه سازی و جوان سازی برای کانون ها برنامه های کوتاه مدت و سیاست های تثبیتی ، تقویتی و تعیینی از برنامه های بلند مدت کانونها است.


مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان با بیان اینکه امسال کانون ها به سه سطح تقسیم می شوند که برای بالا بردن سطح ارتقا، نحوه فعالیت ها موثر است ابراز داشت: اعتبارات و کمک ها به کانون ها بر اساس سطح ها تعیین می شود.


فیض منش با اشاره به اینکه کشور دچار فقر شادی است بیان کرد: امسال در نظر داریم برنامه های کانون ها را شاد برگزار کنیم چرا که در جامعه ای که شادی در آن کم باشد آسیب های اجتماعی افزایش پیدا می کند.


وی به برنامه های امسال اشاره کرد و اضافه کرد: برگزاری سرودهای کشوری ، جشن روز دختر به نام دختران آفتاب، دوره های آموزشی تحکیم خانواده ، طب سنتی و زندگی سالم و همایش عفاف و حجاب را از جمله برنامه های امسال دانست.


وجود 283 کتابخانه مساجد در استان


فیض منش گفت: 283 کتابخانه مساجد  در استان به خدمات کتابخانه ای می پردازند و 24 کانون تخصصی در رشته های مختلف مهدویت، آی تی، سمعی و بصری، برگزاری همایش و مراسم قرآن و نماز، 8 مرکز خانه دیجیتال و مرکز مشاوره در حال فعالیت هستند.


وی گفت: دهم تیر ماه امسال در مجتمع شهید آوینی مراسم اوقات فراغت تابستان با حضور مسئولین افتتاح می شود.


فیض منش در پایان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 80 هزار نفر جوان و نوجوان از مراکز فرهنگی و هنری کانون های مساجد استقبال کنند.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.