قاری پیشکسوت گفت: در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور عربستان من در رشته حفظ شرکت کردم و مسئولان و داوران مسابقات که همگی از وهابیون بودند سعی و تلاش بسیاری کردند تا من اول نشوم.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ شهریار پرهیزگار استاد پیشکسوت قرائت و حافظ کل قران شب گذشته چهارم تیر در برنامه اهالی بهشت شبکه قران در نگارخانه برگ حضور یافت و با یادآوری  اولین سابقه قرائت خود اظهار داشت : اولین قرائت من در سال 64 با سبک ترتیل بود که مورد استقبال مردم ایران قرار گرفت و من کارم را با قرائت شروع کردم. 

وی بیان کرد : من جز اولین افرادی بودم که قرآن را به صورت ترتیل شروع به قرائت نمودم و در آن زمان متاسفانه باید بگویم که من را به عنوان یک حافظ قرآن یاد می کردند، در صورتی که من در ابتدا قاری بودم. 

پرهیزگار با بیان اینکه افتخار کشورهای عربی به حافظ بودن آنها است، تصریح کرد : در مسابقات بین المللی قرآن در کشور عربستان من در رشته حفظ شرکت کردم  و مسئولان و داوران مسابقات که همگی از وهابیون بودند سعی و تلاش بسیاری کردند تا من اول نشوم، اما با یاری خدا و توسل به حضرت زهرا (س) من موفق به کسب رتبه اول این مسابقات شدم ، اما در راه برگشت به ایران هیچ یک از مسئولان دولتی به استقبال من نیامدند.

مهندس کامپیوتری که تبدیل به یکی از قاریان برجسته بین‌المللی شد

در ادامه این برنامه دکتر قربانی پژوهشگر قرآنی ابراز داشت : خدا را شاکرم که در مجلسی حضور پیدا کردم که ستارگان قرآنی در این محفل هستند و لازم میدانم در اینجا متذکر این موضوع بشوم که همه ما مدیون زحمات و تلاش های اساتیدی چون پرهیزگار و فروغی هستیم . 
وی تصریح کرد: کاری که این عزیزان در جهت ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی انجام دادند از عهده هیچ یک از سازمانهای قرآنی بر نمی آید و البته این را باید بگویم که بهترین قاریان ما شهدایی هستند که برای قرآن و دین ایستادگی و مقاومت کردند . 

جواد فروغی، قاری‌بین المللی کشور نیز با بیان اینکه تحصیل خود را در رشته مهندسی کامپیوتر آغاز کرده بود، اظهار داشت : من هم اکنون در رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستم و به خاطر  فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کجا که آیات قرآن تلاوت می شود باید مفهوم و تفسیر آن نیز گفته شود، من تغییر رشته دادم تا بتوانم مفهوم آیات قرآن را بعد از قرائتم برای همگان شرح دهم و به همین دلیل است که من 9 سال است که در هیئتی در شهر اصفهان در ایام محرم جلسه تفسیر قرآن دارم . 

وی ادامه داد :  ما حمایت از جامعه قرآنی را باید از کشور مصر یاد بگیریم که چطور بعد از گذشت چند سال از فوت عبد الباسط با گذاشتن صوت این استاد حق معنوی قرائت قرآن را به خانواده اش می پردازند .  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار