علی جنتی در آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن 94 از تنظیم اساسنامه صندوق حمایت از فعالان قرآنی در وزارت ارشاد و پوشش بیمه‌ای گسترده‌تر برای جامعه قرآنی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که عصر امروز سوم تیر در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت تدبر و تعقل در قرآن اظهار داشت : به طور حتم برگزاری چنین نمایشگاهی  که حاوی مجموعه فعالیت های قرآنی از جمله انتشار کتب و نرم افزار های کتاب نورانی وحی است سبب ترغیب و تشویق فرهنگ قرآنی در کشور می شود.

 وی بیان کرد : قرآن برای تدبر و تعقل نازل شده است و انسان را از تاریکی و ظلمات نجات می دهد  و به سوی نور و سعادت  و همچنین پاکی هدایت می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قرآن مشکلات روحی را شفا می دهد افزود : صوت قرآن سبب خوب شدن امراض  جسمی افراد است و نوع صدای قاریان قرآن در این موضوع تاثیر زیادی دارد به عنوان مثال صوت عبد الباسط بیشترین تاثیر را بر روی بیماران می گذارد .

جنتی ادامه داد : در زمانی که فتنه ای به شما روی آورد و شناخت حق از باطل برای شما دشوار شد به قرآن مراجعه کنید تا از زیر بار مشکلات سالم بیرون بیایید ، چرا که قرآن کتاب هدایت و رحمت برای همه بشریت است و عمل به آن ما را به سعادت دنیا و آخرت می رساند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه خاصی به فعالیت های قرآنی دارد که این نقطه عطفی برای خادمان قرآن است و برنامه های این وزارت در چهار چوب توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با اختصاص امتیازاتی در شورای فرهنگی سعی در تقویت محافل نورانی قران کریم و ساماندهی سازمان های قرآنی مردمی کرده است. 

وی اضافه کرد : در وزارت ارشاد صندوق حمایت از فعالان قرآنی راه اندازی شده است که تعدادی از فعالان در آن عضو هستند و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و سعی ما بر این است که با تنظیم اساسنامه صندوق تعداد بیشتری از فعالان را به عضویت آن در بیاوریم . 

جنتی اظهار کرد : تقویت حوزه های آموزشی و برگزاری آزمون جهت رتبه بندی فعالان از دیگر اقدامات در دستور کار این وزارتخانه است و همه این کارها در برای مهجور نبودن قرآن در بین خانواده ها و نشر معارف اسلامی است . 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد : قرار گرفتن در محافل نورانی سبب دوری مشکلات و اختلافات خانوادگی و اجتماعی شده و جوانان ما را به سوی ازدواج سوق می دهد و اگر خدایی نکرده از معارف قران دور شویم طلاق های زود هنگام و بسیاری از مسائل دیگر گریبان ما را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی سایت های بی نام و نشان در پی شایعه سازی و تهمت های ناروا به مسئولان هستند؛ عنوان کرد : افرادی در سایت ها و حتی روزنامه های دولتی که تحت لقای قانون مطبوعات هستند در ستونی از روزنامه خود تهمت های بی اساسی را به مسئولان زده که این موارد در حکومت اسلامی که قرآن در آن به عنوان شاخص و ملاک است چهره دین و کشور را خدشه دار می کند.

علی جنتی در پایان یاد آور شد : من در ماه رمضان از خدای متعال می خواهم که همه ما را از گناه و تهمت زدن به همدیگر مصون بدارد و من امیدوارم خانواده ها از بازدید نمایشگاه قرآن امسال نهایت استفاده و بهره را ببرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار