محسن چاووشی با مطالبه 500 میلیونی‌اش از پروژه مرد پائیزی کنار گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ سینما در هفته‌ای که گذشت با اتفاقات متعددی همراه بود که در اینجا به آنها اشاره می‌شود.

پایان فیلمبرداری «پری دریایی» با تکریم شهدای غواص

فیلم سینمایی «پری دریایی» به پاس تکریم شهدای غواص به كارگردانی امیرمسعود آقابابائیان در آب‌های نیلگون خلیج فارس فیلمبرداری شد. 

به دلیل نقش بسیار مهم و منحصر به‌ فرد غواصان دریادل و خط شکن در طول هشت سال دفاع مقدس، تحقیق و نگارش از چهار سال گذشته در این زمینه آغاز شد که نتیجه آن فیلمنامه فیلم سینمایی «پری دریایی» است که در سال 1390 پروانه ساخت دریافت کرد.

این فیلم به تهیه‌کنندگی محمدرضا عرب روایت‌گر یکی از همین رزمندگان غواص دریادل سال‌های دفاع مقدس است که امروز مدافع محیط زیست خلیج فارس است. 

اکنون بعد از چهار سال تلاش برای ساخته شدن این فیلم، پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «پری دریایی» با رجعت 175 شهید عاشق دریادل مصادف شد و این فیلم به تمامی شهدای غواص و مادران آنان تقدیم می‌شود.

 نهنگ عنبر؛ هم چنان ركورد دار فروش 

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان استقبال از برخی فیلم‌های سینمایی روی پرده به ویژه «نهنگ عنبر» همچنان ادامه دارد. 

در ادامه اکران فیلم‌هایی که از مدتی قبل روی پرده رفتند، جدیدترین ساخته سامان مقدم با بازی رضا عطاران فروش نسبتا خوب خود را نسبت به دیگر فیلم‌ها دنبال می‌کند و طبق گفته، امیر قطبی از دفتر پخش فیلمیران، این فیلم از فروش خوبی در نخستین روز از ماه مبارک رمضان برخوردار بوده است،این هفته «نهنگ عنبر» در تهران یک میلیارد و  میلیون تومان و در شهرستان 550 میلیون تومان فروش داشته و به رقم کلی دو میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است. 

با شهاب حسینی و «قرار ملاقات‌»‌اش

شهاب حسینی از توزیع اولین فیلم خود در شبکه نمایش خانگی و راه‌اندازی یک دفتر فیلمسازی خبر داد .فیلم «قرار ملاقات» که قرار است در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

تماشای این فیلم برای اختلاسگران ممنوع است

پوستر فیلم سینمایی «یاسین» اثر حامد امرایی که از روز 27 خردادماه در سینماهای تهران اکران شده است، رونمایی شد. 

«یاسین» فیلمی است که با تم دینی و اجتماعی خود ازسوی مسئولان سینمایی با استقبال روبه‌رو شد تا به خواست و توصیه آنان برای اکران در ماه مبارک رمضان روی پرده نقره‌ای برود. 

داستان فیلم سینمایی «یاسین» در ژانر اجتماعی با رگه‌های دینی، در مورد پدری است که در مقطعی از زندگی با سوء استفاده از موقعیت پسر کوچکش که حافظ قرآن است سعی در رانت خواری و بهره‌برداری‌های مادی و معنوی به نفع خودش دارد که در این بین اتفاقی می‌افتد. 

حمید فرخ نژاد، پریوش نظریه، سرباز وظیفه حسین سلیمانی، رضا توکلی، یوسف مرادیان، رخساره شجاع الدین، آزاده شمس، احمد مهیاری، طوفان مهردادیان، مصطفی نظام اسلامی با هنرمندی بازیگران نوجوان جعفر کرمی و ملیکا دوراندیش ازجمله بازیگران فیلم سینمایی «یاسین» کارگردان: حامد امرایی و تهیه‌کننده: محسن علی اکبری هستند.

آغاز «عصر یخبندان» در استان‌ها 

منصور لشکری قوچانی تهیه کننده فیلم گفت: هرچند اکران فیلم ما در تهران از روز 3 تیر ماه آغاز می‌شود، اما اکران فیلم را در استان‌ها آغاز کرده‌ایم.طبق قراردادی که با استان‌ها داشتیم و از آنجا که قرار بود فیلم همزمان با ماه مبارک رمضان اکران خود را آغاز کند، به وعده خود عمل کردیم و فیلم با شروع ماه رمضان نمایش عمومی خود را در استان‌ها آغاز کرده است.: می‌خواستیم به یمن ماه رمضان اکران فیلم خود را آغاز کنیم که این اتفاق در استان‌ها افتاده است. 

«عصر یخبندان» آخرین ساخته مصطفی کیایی بعد از «خط ویژه » است و در جشنواره فجر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و یکی از فیلم‌های پرمخاطب نظرسنجی مردمی بود. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در «عصر یخبندان» خارپشت‌ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند، خارپشت‌ها تنها جاندارانی بودند که در «عصر یخبندان» زنده ماندند. 

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مصطفی کیایی، تهیه‌کننده :منصور لشکری قوچانی و بهرام رادان، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی و فرهاد اصلانی.و ژاله صامتی بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. 

مطالبه جنجالی و جدایی چاووشی ازمرد پائیزی 

محسن چاووشی برای خوانندگی به جای شخصیت علی سنتوری در فیلم سینمایی مرد پائیزی یا همان  سنتوری 2 مبلغ 500میلیون تومان از مهرجویی طلب کرده است که این مطالبه جنجالی با واکنش شدید مهرجویی مواجه شده است. مهرجویی پیشنهاد چاووشی را نپذیرفته و استفاده از صدای اورا در فیلم کاملا منتفی اعلام کرده است.

فیلم اولیها

بر مبنای امتیازات کسب شده در ارزیابی نمونه فیلم‌های ارائه شده و احتساب امتیازات دیگر در خصوص تحصیلات سینمایی و مرتبط- سابقه دستیاری کارگردانی سینمای حرفه‌ای ،جوایز کسب شده در جشنواره‌های داخلی و خارجی و همچنین مجموعه فعالیت‌های سینمایی و فرهنگی و هنری به اتفاق آراء صلاحیت کارگردانی تعداد 24 متقاضی به شرح فهرست زیر تایید شد:

فهرست متقاضیان تایید شده: علی رضا توانا،سعید روستایی،اشکان احمدی،مصطفی سلطانی،صادق پروین آشتیانی ، کاظم ملایی ، مهدی فرد قادری، ابراهیم ایرج زاد،پیام زین العابدینی،سیامک صرافت،روح انگیز شمس،رقیه توکلی گرد فرامرزی،حمید رضا هنری،شهرام میراب اقدم،علی کلانتری،مزدک میرعابدینی،نوید نیکخواه آزاد،داود خیام،حسین نمازی،داریوش غذبانی،مسعود تکاور،سالم صلواتی،امیر قاسم راضی،بابک محمدی

برگزاری کمیته کاری مشترک سازمان سینمایی و صداو سیما 

کمیته کاری مشترک سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما برگزار شد در این جلسه که با حضور "حجت الله ایوبی"،"علیرضا رضا داد"،"رمضانعلی حیدری خلیلی" و " حبیب ایل بیگی" از سازمان سینمایی و " محمد احسانی" ،"حسین کرمی"و "غلامعلی رمضانی" از سازمان صدا و سیما برگزار شد و مواردی چون پخش تیزر فیلم‌های سینمایی از سیما،تولید مشترک خرید حقوق نمایش تلویزیونی آثار سینمایی،مستند و کوتاه و همکاری های فی ما بین بحث و گفت‌وگو شد. 

همچنین مقرر شد تا در جلسات آینده مجموعه درخواست‌ها و نظرات سینماگران و موانع موجود در راه رسیدن به گسترش همکاری‌های فی مابین به صورت جزیی جمع‌آوری و در کارگروه مشترک مطرح شود.

هدیه رضا یزدانی به کیانیان چه بود؟

رضا یزدانی به مناسبت سالروز تولد رضا کیانیان،ترانه‌های «کوچه ملی» و «جاده چالوس» را به این هنرمند تقدیم کرد. در مراسمی که 31 خرداد در «مکتب تهران» با حضور رضا کیانیان برگزار شد، علاوه بر اجرای زنده‌ی رضا یزدانی، بهرام رادان بازیگر سینما نیز حضور داشت. 

موفقیت یک فیلم کوتاه ایرانی در هامبورگ

فیلم «مالکیه» به کارگردانی محمد باقر شاهین جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل در سی یکمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم کوتاه هامبورگ را دریافت کرد.

این فیلم در تازه‌ترین جشنواره فیلم هامبورگ که 9 تا 15 ژوئن (19 تا 25 خرداد) برگزار شد به نمایش درآمد

طبق اعلام دست‌اندرکاران این اثر،این فیلم کوتاه درباره‌ی روستای است در حلب واقع در کشور سوریه که دریک شب تمامی مردانش کشته و سوزانده شدند و دراین فیلم که تک پلان می‌باشد زینب کودکی 10 ساله شیوه‌ی کشته شدن خانواده‌ای خود را روایت می‌کند.

افتتاحیه فیلم «رستاخیز» در نمایشگاه قرآن

مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «رستاخیز» که در اکران عید فطر در تهران و شهرستان‌ها روی پرده سینماها می‌رود، مراسم افتتاحیه خود را در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌کند.

این مراسم شنبه 20 تیر مصادف با 24 رمضان در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود و تجلیل از چند چهره هنری که با موضوع عاشورا فعالیت داشته‌اند، از بخش‌های آن خواهد بود.

تشکیل اولین جلسه کارگروه مالیاتی سینما

نخستین کارگروه مشترک مالیاتی سینما با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی، خانه سینما و سازمان سینمایی با هدف تسهیل روند برخورداری اهالی سینما از معافیت مالیاتی و رسیدگی مسائل کلان سینما در حوزه امور مالیاتی دوشنبه ۲۵ خرداد برگزار شد.

نخستین کارگروه مشترک مالیاتی سینما با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی، خانه سینما و سازمان سینمایی با هدف تسهیل روند برخورداری اهالی سینما از معافیت مالیاتی موضوع بند (ل) ماده ۱۳۹ و رسیدگی مسائل کلان سینما در حوزه امور مالیاتی دوشنبه ۲۵ خرداد برگزار شد.

در این جلسه پیشنهاد شد در محدوده اختیارات سازمان امور مالیاتی، رسیدگی و تصمیم‌گیری در خصوص موارد خاص نظیر ارائه مساعدت در بخشودگی جریمه قابل بخشش، تقسیط، تدوین روش های مناسب اجرای قوانین و مقررات در حوزه سینما و سایر موارد مرتبط با کارگروه مشترک مالیاتی سینما تفویض شود.

همچنین مقرر شد درخواست ایجاد IP اختصاصی سینما برای تکمیل و ثبت اظهارنامه مالیاتی سینماگران از طریق معرفی و آموزش ۴ نفر از نمایندگان خانه سینما به ریاست سازمان امور مالیاتی کشور منعکس شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه همچنین پیشنهاد شد با توجه به محدودیت تحویل کد محرمانه اختصاصی به هر سینماگر و برگشت اکثریت آن به دلیل عدم حضور سینماگر و حضور آنان در پروژه های سینما، درخواست تحویل جمعی کدهای مذکور به خانه سینما و یا حوزه های مالیاتی مربوط به ریاست سازمان مالیاتی کشور منعکس شود به نحوی که از این طریق سینماگران نسبت به مراجعه و دریافت کدهای یاد شده اقدام کرده و از عدم تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی در تیرماه سال جاری پیش گیری کنند.

بررسی نامه‌ی سازمان امور مالیاتی در خصوص مشکل مشاغل فنی سینما همچون فیلمبرداری، دوبلاژ و مونتاژ از دیگر اقدامات مطرح شده در این جلسه بود.

محمد علیزاده اهوازی معاون اداره کل امور مالیاتی شهر تهران، فرشته طائرپور و منوچهر محمدی به نمایندگی از خانه سینما، رمضانعلی حیدری خلیلی به نمایندگی از سازمان سینمایی و علیرضا فتاح میرزایی صاحب نظر در امور مالیاتی اعضای کارگروه مشترک مالیاتی سینما را تشکیل می‌دهند.

اعلام فروش رسمی گیشه‌ی بهار ۹۴

فروش فیلم‌های اکران شده در بهار سال ۹۴ با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته، به بیش از ۱۵ میلیارد تومان رسید.

موسسه سینما شهر در گزارش فروش سینماها و تعداد مخاطبان سینما در چهار سال اخیر را منتشر کرد که بر اساس این آمار، سینمای ایران در بهار سال ۹۴ به لحاظ میزان فروش و افزایش تعداد مخاطب روندی صعودی داشته است

سینمای ایران در بهار سال ۹۴ فروش قابل توجهی داشته و آثار نمایش داده شده در این فصل در مجموع ۱۵۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۹۵ ریال فروش داشته‌اند.

فیلم‌های نمایش داده شده در فروردین امسال ۵۹ میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۳۷۵ ریال (یک میلیون و ۶۰ هزار و ۷۶۴ مخاطب)، در اردیبهشت ۴۶ میلیارد و ۳۳۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۳۳۵ ریال (۸۷۷ هزار و ۸۲۳ مخاطب) و در خرداد نیز ۴۸ میلیارد و ۷۴ میلیون و یک هزار و ۳۶۷ ریال فروش (۸۶۹ هزار ۷۰۰ نفر مخاطب) داشته اند

همچنین سینمای ایران در بهار امسال در مجموع دو میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۸۷ نفر مخاطب داشته و این تعداد مخاطب در مقایسه با سه سال قبل روند رو به رشدی داشته است

این درحالی است که در بهار سال ۹۳ فروش سینما ۱۱۷ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۷۴۲ هزار ریال بوده و میزان فروش سینماها در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد این سال به ترتیب ۶۱ میلیارد و ۶۵۷ میلیون و ۶۷۰ هزار ریال (یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۲۷۶ نفر مخاطب)، ۳۲ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۶۹۴ هزار ریال (۷۹۹ هزار و ۷۸۳ نفر مخاطب) و ۲۳ میلیارد و ۱۰۸ میلیون و ۳۷۸ هزار ریال ( ۵۳۶ هزار و ۸۳۱ مخاطب بوده است. مجموع مخاطبان سینما در بهار این سال دو میلیون و ۷۹۴ هزار و ۸۹۰ نفر بوده است.

فروش فیلم‌های سینمایی در بهار سال ۹۲ در مجموع ۹۶ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۶۷۰ ریال بوده است. این فروش در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۴۹ میلیارد و ۸۹۶ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۵۰۰ ریال (یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۵۶ مخاطب)، ۲۸ میلیارد و ۶۴۴ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۱۷۰ ریال (۷۹۳ هزار و ۸۴۹ مخاطب) و ۱۸ میلیارد و ۲۷۱ میلیون و ۸۴۹ هزار ریال (۴۴۰ هزار و ۲۹۲ مخاطب) بوده است

همچنین مجموع مخاطبان سینما در بهار این سال، دو میلیون و ۴۳۷ هزار و ۷۹۷ نفر بوده است.

در بهار سال ۹۱ نیز مجموع فروش سینماهای کشور ۷۸ میلیارد و ۳۶۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۵۰ ریال بوده است. فروش این سال در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۴۷ میلیارد و ۹۰۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۰۰ ریال (یک میلیون ۳۵۱ هزار و ۸۶۸ مخاطب)، ۱۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۲۱۶ هزار ریال (۵۴۴ هزار و ۲۳۰ مخاطب) و ۱۳ میلیارد و ۹۶۷ ومیلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۰ ریال (۴۳۳ هزار و ۱۲۹ مخاطب) بوده است.

تعداد مخاطبان سینما در بهار سال ۹۱ نیز دو میلیون و ۳۲۹ هزار و ۲۲۷ نفر بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار