وزیر دارایی اوکراین اعلام کرد با توجه به اینکه کشورش ممکن است نتواند در تاریخ 24 ژوییه امسال بدهی‌های خود را پرداخت کند، عملا در آستانه ورشکستگی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دارایی اوکراین اعلام کرد با توجه به اینکه کشورش ممکن است نتواند در تاریخ 24 ژوییه امسال بدهی های سررسید شده اش را به موقع پرداخت کند، عملا در آستانه ورشکستگی است. 

اوکراین قرار است در 24 ژوییه امسال 120 میلیون دلار از اوراق قرضه سررسید شده‌اش را پرداخت کند. 

 روزنامه "اوکرایسکی نوینینی" درشماره امروز خود به نقل از "ناتالیا یارسکو،" وزیر دارایی اوکراین نوشت: احتمال ورشکست شدن اوکراین در آخر ماه ژوییه وجود دارد. یارسکو در جمع خبرنگاران و نمایندگان اتاق بازرگانی آمریکا و انجمن تجارت و کسب‌وکار اروپا اعلام کرد از لحاظ نظری امکان ورشکست شدن اوکراین وجود دارد چون براساس قانونی که پارلمان اوکراین تصویب کرده است اگر دولت به علت مشکلات مالی نتواند بدهی های خود را بازپرداخت کند می‌تواند بازپرداخت آن را به تعویق اندازد.

اوکراین تلاش می کنند مهلت بازپرداخت 23 میلیارد دلار از بدهی های خود را تمدید کند. کیف از بستانکاران خود نیز خواسته است حدود 20 میلیارد از بدهی های خود را ببخشند. اما بستانکاران با این درخواست به شدت مخالفت و تاکید کرده اند هیچ دلیلی برای بخشیدن طلبشان از اوکراین ندارند. 

کارشناسان بانک "گلدمن ساکس" گفتند اوکراین با بحران مضاعف ناتوانی در پرداخت بدهی ها و کمبود نقدینگی مواجه است و بعید به نظر می رسد بستانکارانش با تمدید مهلت بازپرداخت بدهی‌ها موافقت کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار