استاندار چهارمحال و بختياری بر لزوم تقویت اجراي طرح های آبخيزداري و آبخوان‌داري این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری؛ قاسم سليماني در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياری گفت: با توجه به خشكسالي‌هاي اخير و كاهش شديد منابع آبي بايد با اجراي طرح‌هاي آبخيزداري و آبخوان‌داري، استفاده صحيح از اين منابع را مديريت کرد.

وي از تخصيص اعتبارات ملي و استاني به اين پروژه‌ها خبر داد و افزود: احداث نيروگاه‌هاي برقآبي كوچك در نقاط مختلف استان علاوه بر كاهش مضرات احداث سدهاي بزرگ، در رونق اقتصادي، رشد اشتغال، افزايش مديريت بهينه از منابع آبي و بهبود مصرف آب نقش مؤثري دارد.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران استان چهارمحال و بختياري گفت: در همين راستا باید برخورد جدي با بهره‌برداران غيرمجاز و پلمپ چاه‌هاي غيرقانوني در اولويت قرار گيرد.

سلیمانی خاطرنشان كرد: با توجه به بحران خشكسالي در سال‌هاي اخير و افزايش آتش‌سوزي در منابع طبيعي، جنگل‌ها و محيط زيست، سند راهبردي مديريت بحران خشكسالي نيز با استفاده از توان بالاي مردم و تشكل‌هاي مردم نهاد بايد تدوين شود.

استاندار چهارمحال و بختياری اضافه كرد: ثبت ذخيره‌گاه‌هاي زيست كره تنگ صياد و سبزكوه، در راستاي كاهش مشكلات اين بخش و افزايش اجراي طرح‌هاي احياي منابع طبيعي، مراتع و زيستگاه‌ها، موفقيت بزرگي براي چهارمحال و بختياري محسوب مي‌شود.

هفته اول تیرماه به دلیل شروع فصل گرما و اهمیت مضاعف صرفه‌جویی در مصرف آب، به عنوان «هفته صرفه‌جویی در مصرف آب» نامگذاری شده است.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.