امامزاده شاه سلیمان علی(ع) خوسف از زیارتگاه‌های پرطرفدار خراسان جنوبی است كه گروهی وی را از سادات باقریه و برخی از اولاد موسی‌بن جعفر(ع) و از صحابه امامزادگان می‌دانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ آستانه مباركه شاه سليمان علی(ع) در جنوب غربی شهرستان بيرجند در بخش خوسف دهستان ماژان در طول 59 درجه و 5 دقيقه و عرض 32 درجه و 27 دقيقه با ارتفاع 1700 متر از سطح دريا واقع شده است .

راه ارتباطی آن از طريق جاده آسفالت خوسف –دولت‌آباد گيو و جاده خاكی تا محل زيارتگاه است كه به طول 120 كيلومتر می‌باشد 90 كيلومتر جاده آسفالته و 30 كيلومتر جاده خاكی دارد، زيارتگاه بر دامنه كوه قرار دارد و مزارع و باغات با انواع درخت‌ها درباره آن بر زيور آن افزوده‌اند.

در آرامگاه شاه سليمان علی(ع) بقعه‌ايی ساختند كه شامل ايوان و رواقی است كه بر ميانه آن بر روی قبر مطهر ضريحی از جنس آلومينيوم به ابعاد 5/1×30/1×50/2 متر قرار داده‌اند به طوری كه در اطراف ضريح فضای كافی برای زيارت نيست اين بنا دارای سقف گنبدی كوتاه، شيشه كاری و گچكاری است.

امكانات رفاهی اين آستانه مباركه، شامل فروشگاه، نانوائی، حمام، آب، برق و دارای تعداد 42 واحد زائرسرا و سرويس‌های بهداشتی و كشتارگاه است.
 
ساختمان جدید این بقعه از سال 1382 شروع به احداث گردیده كه مناظر طبیعی این محل نیز خود از جاذبه‌های زیبای منطقه است.
 

انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.