رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب کرمان گفت: با راه اندازی 16 مرکز مشاوره در شهر کرمان آمار طلاق بین 30 تا 40 درصد در این شهر کاهش یافته است.

کاهش 40 درصدی پرونده های طلاق در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران و بنا به اعلام روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان ، حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی در صبحگاه اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: طی سال گذشته تمامی پرونده های خانواده قبل از تشکیل و ورود به سیستم رسیدگی قضایی به مراکز مشاوره ارجاع داده شده اند.

وی ایجاد آشتی بین زوجین و گوشزد کردن مشکلات و راه های رفع آن را از اهداف مراکز مشاوره ذکر کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود هفت هزار نفر از زوج های جوان از طریق مراکز مشاوره، آموزش یافتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور یک هزار و 260 حکم به نفع دولت برای آزاد سازی اراضی دولتی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی اشاره و تصریح کرد: در این راستا حدود چهار هزار هکتار از اراضی به بیت المال بازگشت داده شده است.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: طی سال گذشته قریب 600 هزار پرونده قضایی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی به وجود 27 حوزه قضایی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 800 کارمند در مجموعه قضایی استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی، حدود 40 درصد پست های قضایی و 60 درصد پست های اداری دستگاه قضایی استان کرمان خالی هستند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کاهش ، طلاق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.