رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می شود با خرید 450 هزار تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سالجاری بتوانیم جشن خودکفایی را در استان برگزار نمائیم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مهری در جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان با بیان این مطلب گفت: تعجیل در خرید و پرداخت به موقع بهاء محصولات کشاورزی باعث امیدواری و دلگرمی کشاورزان برای کشت بیشتر محصولات استراژیک می گردد.

وی افزود: متولی خرید گندم در استان شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 بوده و بانک عامل بانک کشاورزی می باشد و پیش بینی می شود با خرید 450 هزار تن محصول گندم امسال بتوانیم جشن خودکفایی را در استان برگزار نمائیم .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در اسفند ماه سال قبل وزیر محترم جهاد کشاورزی طی نامه ای مسئولیت خرید جو را بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام گذاشته است ادامه داد: تمامی اتحادیه های دامداری و عشایری می توانند برای خرید جو مورد نیاز اقدام کنند و صندوق توسعه کشاورزی آمادگی دارد نقدینگی خرید جو توسط تشکل ها را تامین کند.

مهری تصریح کرد: 20 شعبه بانک کشاورزی در شهرستانهای استان آماده پرداخت وجه خرید محصول گندم می باشند و هیچ رقمی برای تسویه حساب بدهی های بانکی منظور نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا به حال 320 تن محصول کلزا با قیمت تضمینی 22 هزار ریال از کشاورزان استان خریداری شده است اظهار امیدواری کرد اعتبارات خرید تامین شده و حداکثر تا 20 روز وجه خرید محصول به کشاورزا ن پرداخت خواهد شد.

نادرزارع تالی مدیر زراعت سازمان نیز در این جلسه سطح زیر کشت آبی و دیم محصول جو استان را به ترتیب 53 و 28 هزار هکتار دانست و گفت: پیش بینی می شود 148 هزار تن جو در سالزراعی جاری در استان تولید شود.

خدایی مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان نیز با بیان اینکه این شرکت متولی خرید جو بهره برداران می باشد اظهار امیدواری کرد هزینه بهای جو خریداری شده حداکثر در عرض سه ماه به حساب کشاورزان واریز گردد.

عبداله محمد فام رئیس سازمان تعاونی روستایی استان نیز گفت: قیمت خرید تضمینی جو برای سال زراعی 94-93 مبلغ 9 هزار و 450 ریال می باشد که امسال بیشتر از قیمت آزاد آن (8500ریال) می باشد. 
 
انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.