مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور نخست دنیا از نظر چاقی جمعیت است، گفت: 64 درصد جمعیت کشور دچار اضافه وزن هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از فارس، حسین ثوری ظهر امروز در جلسه شورای ورزش‌های همگانی ضمن ارائه گزارشی از روند تلاش‌ها برای همگانی کردن ورزش در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با ترویج ورزش همگانی می‌توان از هزینه‌های فراوانی که برای امور درمانی در کشور می‌شود جلوگیری کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: اکنون 64 درصد جمعیت کشور دچار اضافه وزن هستند، یعنی کشور ما جزو 10 کشور اول دنیا از نظر چاقی جمعیت است که می‌طلبد مردم با روی آوردن به فعالیت‌های ورزشی از بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی پیشگیری کنند.

این مسئول ادامه داد: با برنامه‌های فرهنگی و همکاری ادارات در نظر است، میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در فعالیت‌های ورزشی را در سال 94 به 5 درصد برسانیم، به همین منظور هدف‌گذاری رساندن تعداد ورزشکاران استان در سال جاری به 100 هزار نفر را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی خواستار نقش‌آفرینی بیشتر شهرداری‌های سیستان و بلوچستان در امر ورزش همگانی و تخصیص اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های دهکده ورزشی زاهدان به منظور ترویج ورزش همگانی در این مکان ورزشی شد.

ثوری با بیان اینکه برای توجه به ورزش روستایی نیز تا پایان امسال 10 خانه ورزش روستایی تجهیز می‌شوند، گفت: در حال حاضر 72 ورزش روستایی و بومی محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده که زمینه خوبی برای گرایش مردم به سمت ورزش‌های همگانی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، ارتقا سلامت تن و روان و ترویج نشاط در جامعه، نهادینه شدن ورزش و فعالیت‌های بدنی در میان آحاد جامعه از جمله برنامه‌های راهبردی توسعه ورزش همگانی است.

این مسئول میزان مشارکت مردان و زنان را در ورزش‌ همگانی بیش از یک درصد عنوان کرد و افزود: این در حالی است که تا پایان سال 94 میزان مشارکت مردم استان در ورزش‌های همگانی باید 5 درصد باشد.

وی بیان کرد: میزان مشارکت زنان و مردان در برنامه ششم باید به 10 درصد برسد که تحقق آن نیاز به اراده و همت همه اقشار مردم به ویژه شهرداری‌ها دارد.

ثوری ادامه داد: در سال 93 نیز 225 برنامه در حوزه ورزش همگانی در سیستان و بلوچستان انجام شده که در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور این رقم پایین است، که حمایت همه اقشار و ادارات و نهادها، فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی را می‌طلبد تا امسال این رقم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.