رئیس مرکزتوسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: کمپ‌ها دیگر روش مناسبی برای ترک و درمان اعتیاد نیستند و ما باید به دنبال گسترش و توسعه‌ی روش‌های موثر دیگر چون TC در درمان اعتیاد بود.

مجید رضازاده درگفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه کمپ‌ها در درمان معتادان چندان موثر نیستند گفت: برای درمان معتادان مراکز مختلفی در کشور وجود دارد و در این میان بر اساس آمار سال 93، هزار و 37 کمپ ترک اعتیاد که از روش‌های میان مدت اقامتی محسوب می‌شوند، در حال فعالیت هستند.

اما نکته قابل تامل آن است که بر خلاف تصور رایج کمپ‌ها روش مناسبی برای ترک و درمان اعتیاد نیستند.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به سن تقریبی شروع مصرف مواد مخدر اظهار کرد: نوجوانان 13 تا 18 سال سنی است که برخی به اعتیاد روی می‌آورند و بیشتر مواد محرک صنعتی و در انواع مختلف مصرف می‌کنند. دراین میان تعداد مردان که به کمپ‌ها معرفی می‌شوند بیشتر از زنان است.

رضا زاده با بیان اینکه tc بهترین روش درمان معتادان است تصریح کرد: در این روش فرد معتاد 4 تا 6 ماه پس از سم زدایی وارد مرحله TC می‌شود که مبنای آن مهارت آموزی فردی و  اجتماعی و تمامی مدیریت داخلی به عهده‌ی خود افراد است.

وی به مشکل بزرگ روش TC اشاره کرد و افزود: این روش بیش از 10 سال در ایران قدمت دارد اما متاسفانه به دلیل گران قیمت بودن استقبال کمتری از آن می‌شود.

و اگر هزینه‌ای که برای راه اندازی و گرداندن کمپ‌ها به کار می‌رود در این روش به کار گرفته شود بسیار کار‌آمدتر است.

رضا زاده در ادامه بیان کرد: نتیجه گیری سریع یکی از علت‌های عدم انتخاب روش TC است. خانواده و افراد معتاد تصور می‌کنند که با بستری شدن می‌توان به نتیجه سریع و مطلوب‌تری رسید چراکه فرد معتاد با جامعه اطراف خود ارتباط نداشته باشد و در این صورت است که درمان می‌شود.

به گفته‌ی وی بازاریابی روش TC و نشان دادن نتایج آن می‌تواند به گسترش آن کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتیاد ، فرد ، معتاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار