نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: پرداخت به موقع زکات در راستای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان جامعه بسیار موثر است و تلاش تمامی مدیران و مسئولان در زمینه فرهنگ سازی زکات و تشویق مردم به پرداخت این فریضه الهی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج؛ حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی روز گذشته در نخستین جلسه شورای زکات استان در سنندج گفت: زکات یکی از واجباتی است که در دین اسلام بر پرداخت به موقع آن توسط مسلمانان تاکید فراوانی شده و دارای برکات فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بی توجهی به واجبات الهی از جمله پرداخت زکات موجب قهر و غضب خداوند می شود افزود: خشکسالی و نبود باران در چند سال اخیر حاصل عدم پرداخت زکات و بی توجهی به بسیاری دیگر از واجبات الهی از سوی برخی افراد است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: نظام و حکومت نیز باید در بحث زکات وارد شده و زمینه را برای ترغیب و تشویق مردم به پرداخت این فریضه الهی فراهم کنند تا مشارکت آحاد جامعه در این امر مهم بیشتر شود.

وی بیان کرد: پرداخت زکات علاوه بر اینکه موجب تحقق عدالت اجتماعی در جامعه می شود جامعه را از بسیاری ناهنجاری ها سالم نگه داشته و همچنین افزایش رشد درونی انسان را به دنبال دارد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی افزود: پرداخت به موقع زکات و دستگیری از فقرا و نیازمندان جامعه علاوه بر برکات دنیوی و اخروی برای فرد، موجب فراوانی نعمت های الهی به جامعه نیز می شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت:استان کردستان در زمینه پرداخت زکات جزو استان های اول کشوراست.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.