مدیر کل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 20 تا 25 میلیارد تومان جایزه تجاری‌سازی فناوری به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سوی معاونت علمی و فناوری اعطا می‌شود.

اسماعیل قادری‌فر مدیر کل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 20 تا 25 میلیارد تومان جایزه تجاری سازی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کنیم و هم اکنون در مرحله انعقاد تفاهم‌نامه و دریافت اطلاعات هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از اجرای موفق آیین‌نامه اعطای جایزه تجاری‌سازی فناوری به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال گذشته که این جایزه به 10 دانشگاه وابسته به وزارت علوم، دانشگاه برتر و پنج دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت اعطا شد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای فاز دوم این آیین‌نامه را در دستور کار خود قرار دارد.

قادری‌فر خاطرنشان کرد: در فاز نخست این آیین‌نامه شرکتهایی که توانستند دانش‌فنی خود را عرضه کنند، نزدیک به 10 میلیارد تومان جایزه تجاری سازی به آنها تعلق گرفت.

مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی تصریح کرد: در اجرای فاز دوم این آیین نامه این جایزه به همه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی سراسر کشور اعم از دولتی و غیردولتی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دانشگاه غیرانتفاعی و موسسات غیردولتی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اهداف فاز این آیین‌نامه عنوان کرد: ترغیب و تشویق دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی پژوهشی و تحقیقاتی به سمت تاسیس و ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان و اختصاص سهم بیشتری از بازار کسب و کار محصولات فناورانه از اهداف عمده اجرای این آیین‌نامه در فاز دوم است.

قادری‌فر ادامه داد: در نیمه نخست تیر ماه سال جاری شرکتهایی که توانسته اند از دل دانشگاه آزاد اسلامی محصولات خود را تجاری‌سازی کنند قابل دریافت این جایزه می‌شوند، این جایزه برای یک سال مالی معین که مورد توافق قرار گرفته است، اعطا می‌شود.

مدیر کل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی بیان کرد: بر اساس این آیین نامه شرکتهایی که توانسته‌اند، برخاسته از موسسات پژوهشی غیردولتی باشند و بتوانند دانش‌فنی خود را در قالب تاسیس یک واحد فناوری و یک شرکت دانش‌بنیان به بازار محصول برسانند، پنج درصد فروش آن محصول فناورانه را به عنوان جایزه تجاری‌سازی به آن موسسه و مرکز علمی پژوهشی غیردولتی اعطا می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: تفاهم‌نامه مربوطه برای اولین گام در سال جاری با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده و معاونت آموزشی و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی گام مهمی در این خصوص برداشته است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار