رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران، دکتر ضرغام در راس هیاتی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران از مرکز نو آوری، بانک خون بند ناف، آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی و آزمایشگاه کنترل کیفی سازمان انتقال خون بازدید کرد.

علی اکبر پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: نمایندگان این صندوق در نشستی که با اعضای هیات علمی و مدیران ارشد و معاونان سازمان داشتند، از فعالیت های علمی پژوهشی سازمان انتقال خون مطلع شدند و زمینه همکاری های این دو سازمان را بررسی کردند.

دکتر ضرغام پس از بازدید ضمن ابراز خرسندی از سیستم کنترل کیفی پیشرفته سازمان انتقال خون و راه اندازی مرکز نو آوری و تلفیق علم و عمل در این سازمان؛ امکانات حمایتی این صندوق از فعالیت های نوآوری و پژوهشی سازمان را تشریح کرد.

پورفتح الله افزود: سازمان انتقال خون نیز با چالش های مهم رودررواست. در چنین نوع درمانی تحقیقات از سوی مراکز علمی آموزشی کشور مورد حمایت و توجه قرارنگرفته است، پزشکان متخصص انگیزه آموختن و تحقیق در مورد این نوع درمان را ندارند و استفاده از محصول واکنشی است وهر وقت احساس نیاز می کنند خون مصرف می کنند بدون اینکه برای مصرف خون برنامه ریزی شده باشد و در نتیجه مصرف بیجای خون و فرآورده های آن به دلایل یاد شده دیده می شود.

دکتر پور فتح اله با اشاره به تاثیر اثبات نشده مصرف آلبومین گفت: ایران اکنون یکی از کشورهای پر مصرف در زمینه آلبومین به شمار می رود در حالی که پژوهشها در برخی از کشورهای دیگر نشان داده است که آلبومین در بیماران اثر درمانی چندانی ندارد و می توان به جای آن سرم نرمال سالین نیز استفاده کرد.

وی با توجه به این موضوع تاکید کرد: در موضوع طب انتقال خون احتیاج به پژوهشهای مبتنی بر شواهد است و در مورد خون و فرآورده های آن و مدیریت مصرف و مراقبت از خون بیمار باید پژوهشهای جدید مروری نیز صورت گیرد.

در پايان دكتر ضرغام از پژوهشگران و اعضای هیات علمی دعوت کرد تا با مراجعه به سایت این مرکز به آدرس WWW.INSF.ORG  با بررسی زمینه های همکاری علمی پژوهشی در فرایند تولید علم سهیم باشند و از حمایت های مرکز استفاده کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهش ، انتقال خون ، خون ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار