جوهر چسب ناکی که رسانا قدرت محاسباتی را بر روی لباس شما قرار می دهد، شاید در گذشته این امر غیر ممکن به نظر می رسید اما به لطف تکنولوژی های جدید این اتفاق امروز شکل گرفت .

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ افرادی که آرزوی داشتن کامپیوتر را بر روی لباس خود دارند واقع گراتر از چیزی که فکر می کنند هستند.محققان ژاپنی جوهر قابل پرینت رسانایی را اختراع کردند که مدار را حتی در حالت کشیده شدن پارچه تا سه برابر طول عادی حفظ می کند.

این قابلیت را می توان به  لوازم ورزشی،حسگر ها و دیگر سیستم های کامپیوتری که توانایی قرار گیری بر لباس های پوشیدنی را دارند متصل کرد.با قرار دادن یک دکمه کنترلی دقت مخلوط کردن فلورین،یک حلال ارگانیک و تکه های نقره به ما این امکان را می دهد که پس از ترکیب شدن، به انتقال الکتریسیته حتی در حالات سخت نیز ادامه می دهد.



io[


نمونه اولیه جاری از این جوهر به صورت دستبند است که حرکات عضله ها را دنبال می کند و هنوز جای کار زیادی دارد. شما به مدار های بسیار کوچک تری احتیاج دارید تا لباس هایتان جایگزین قدم شمار یا ساعت هوشمندتان شود.

وجود یک تولید یک مرحله ای تنها به صورت یک پرینت ساده،باعت تسهیل در تولید انبوه این محصول برای تی شرت و مچ بند خواهد بود. لباس های هوشمند ورزشی در حال حاظر موجود هستند اما این اختراع این امر را بسیار راحت تر و ازان تر در اختیار مشتریان قرار می دهد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار