عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، کمی شدن تعداد خدمات در دستگاه‌های اجرایی را مهم‌ترین شاخص دولت همراه اعلام کرد.

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران ، به شاخص‌های دولت همراه اشاره و اظهار کرد: لازم است در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای، تعداد خدمات قابل‌ارائه در دستگاه‌ها به‌صورت کمی ارائه شود، چراکه عدم بیان کمی تعداد خدمات و برنامه‌ها، اصل نظارت را خدشه‌دار خواهد کرد.

وی بر اصل صداقت در دولت تدبیر و امید در ارائه خدمات، تأکید کرد و گفت: به‌عنوان‌مثال اگر قرار است در وزارت ارتباطات 40 خدمت را به مردم ارائه دهیم، با کمی کردن و مشخص شدن برنامه هرساله توسعه، به مردم بگوییم به چه میزان در این زمینه‌ها توفیق یا عدم توفیق داشته‌ایم.
سلجوقی در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت شبکه ملی اطلاعات و کش‌وقوس‌های رسانه‌ای در این زمینه گفت: این شبکه امروز به مقوله‌ای سیاسی تبدیل‌شده است تا مقوله علمی و فناوری.

وی به 4 بخش و رکن شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و ادامه داد: در بخش تأمین زیرساخت‌ها مثل شبکه‌های مخابراتی، شبکه فیبر نوری و ... در تلاشیم به شرایط مطلوب دست‌یابیم اما در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید جبران شود.

سلجوقی در پاسخ به سؤالی درباره متولی ارائه زیرساخت‌های فرهنگی در شبکه ملی اطلاعات، گفت: رکن دوم موفقیت شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت‌های فرهنگی است که همکاری همه دستگاه‌ها همچون، شورای عالی فضای مجازی (با تصویب پیوست فرهنگی)، صداوسیما، وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...نیز، می‌تواند در این زمینه راهگشا باشند.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، ارائه خدمات و محتوا در همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی را به‌عنوان سومین بخش شبکه ملی اطلاعات معرفی کرد و ادامه داد: رصد سازمانی و دستگاه‌های دولتی و خصوصی، در ارائه خدمات الکترونیکی، برای ایجاد این شبکه ضروری است که شورای عالی فناوری اطلاعات و معاونت دولت الکترونیکی در سازمان فناوری اطلاعات این وظیفه را بر عهده دارد.

وی به زیرساخت قوانین و مقررات در شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان چهارمین رکن در این شبکه اشاره کرد و ادامه داد: تدوین و ابلاغ پروتکل‌های ارتباطی، از وظایف سازمان فناوری اطلاعات است که می‌تواند در این زمینه ‌سازوکار یکسان ‌سازمانی را ایجاد کند.

سلجوقی در پایان در تشریح زیرساخت‌های قوانین و مقررات شبکه ملی اطلاعات گفت: موضوع مبادله اطلاعات و ازجمله مقوله آزادی دسترسی به اطلاعات، در مجلس تصویب شد اما متأسفانه توسط دستگاه‌های اجرایی به‌طور کامل اجرا و نهادینه نشده است به همین دلیل هزینه دسترسی به اطلاعات در جامعه بالا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار