عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی با اشاره به تأثیر تعرفه‌ها در بروز زیرمیزی گفت: واقعی‌تر شدن تعرفه‌ها می‌تواند سبب کاهش زیرمیزی شود.

محمداکبری، عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تأثیر تعرفه‌ها در بروز زیرمیزی اظهار کرد: در صورتی که تعرفه‌های پزشکی واقعی‌تر شود، این واقعی‌تر شدن می‌تواند به کاهش زیرمیزی در جامعه پزشکی کمک کند، البته هم‌اکنون نیز این تعرفه‌ها به میزان اندکی واقعی‌تر شده است.

وی افزود: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بیان می‌کنند که با تغییر تعرفه‌ها و واقعی‌تر شدن آن، میزان زیرمیزی‌ها در جامعه پزشکی کاهش پیدا کرده و تعرفه‌های کنونی نیز در کاهش این مسئله مؤثر واقع شده است.

اکبری با اشاره به میزان تغییر تعرفه‌های فیزیوتراپی بیان کرد: تعرفه‌هایی که هم‌اکنون برای فیزیوتراپیست‌ها وضع شده نسبت به تعرفه‌های سال‌های قبل 60 درصد رشد داشته است. به دلیل آن که افزایش تعرفه‌ها در رشته‌های دیگر وجود داشت و این مسئله در رشته فیزیوتراپی دیده نمی‌شد. امسال در راستای افزایش میزان تعرفه‌های پزشکی تعرفه‌های متخصصین فیزیوتراپی هم افزایش پیدا کرد.

قبل از اجرای طرح تحول سلامت، تعرفه های پزشکی در شورای عالی بیمه و سازمان نظام پزشکی تصویب و به پزشکان ابلاغ می شد. این تعرفه‌ها به میزانی کمتر از نرخ تورم افزایش پیدا می کرد، اما پس از اجرای این طرح این رویه تغییر یافت و تصویب تعرفه‌های پزشکی در هیئت دولت انجام شد. تغییر تعرفه‌ها از ابتدا با اعتراض جامعه پزشکی کشور مواجه شد‌. به دنبال این اعتراض ها بود که وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی بررسی و  تغییر آن را در دستور کار خود قرار داد. این تعرفه‌ها در سال جاری به پزشکان ابلاغ شد و به دنبال این ابلاغ پزشکان معترض شدند.
‌برخی معتقد بودند که تعرفه‌ها می تواند در بروز پدیده زیرمیزی تاثیر بگذارد. تعرفه هایی که واقعی نباشد به طور حتم در این مسئله بی تاثیر نخواهد بود.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار