رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی از لزوم بازنگری طرح تفصیلی و اصلاح ضوابط شهرسازی و معماری منظور ایجاد توجیحه اقتصادی و احیای شب مردگی در منطقه 12خبر داد.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت حیات اجتماعی در منطقه12 اظهار کرد: برگشت حیات اجتماعی در منطقه 12 و فراهم آوردن شرایط سکونت نیازمند مداخله جدی در تمام حوزه‌‌های مدیریت شهری است.

وی افزود: حجم متراکم بناها‌ی تاریخی و میراثی و گذرهای تنگ و غیر قابل نفوذ از جمله معضلات منطقه است.

سالاری با اشاره به ضرورت تجدیدنظر در طرح تفضیلی این منطقه تصریح کرد: طرح تفضیلی برنامه‌ریزی شده در تهران قابل پیاده‌سازی در این منطقه نیست و باید در طرح تفضیلی منطقه 12 تجدیدنظر انجام شود چرا که، بسیاری از مناطق مسکونی در مجاورت بافت‌های تاریخی قرار دارند و به همین علت اجازه اضافه طبقه ندارند و یا با مشکل پارکینگ مواجه هستند که، باید برای توجیه اقتصادی منطقه نسبت به اصلاح ضوابط شهرسازی و معماری اقدام صورت گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در ادامه گفت: مرمت و بهسازی و نوسازی بناهای تاریخی و بهره‌برداری ازآن‌ها موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و به طور کلی در حوزه بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی کارنامه قابل قبولی نداریم که خوشبختانه سند جامع نحو‌ه مداخله در بناها‌ی تاریخی و بهره‌برداری از آن تنظیم شده‌است.

وی با اشاره به تغییر کاربری منازل مسکونی در منطقه 12 عنوان کرد:تغییر کاربری‌های منازل مسکونی به تجاری موجب پدید آمدن معضل شب مردگی که باید در حیات اجتماعی به آن نیز توجه شود.

سالاری در پایان تاکید کرد: حیات اجتماعی نیز در زیر مجموعه انضباط شهری در منطقه 12 مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شرایط برگشت حیات اجتماعی  با ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم و توجیه اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار