مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: برای کاهش تصدی‌گری و رسیدن به مرز چابکی در سیستم دولتی چیزی بالغ‌بر 50 درصد ناوگان تقویت فشار گاز، برون‌سپاری و سطوح مختلف تعمیراتی از لولB به بالا به بخش خصوصی واگذارشده است.

به گزارش حوزه نفت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدعلی امام بابیان این مطلب تصریح نمود: در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی نموده‌ایم، این برون‌سپاری هرساله 10 درصد افزایش یابد به‌طوری که بتوانیم ظرف چند سال آینده؛ 90 درصد کارهای تعمیراتی را به بخش خصوصی واگذار و شرکت انتقال گاز تنها فعالیت نظارتی داشته باشد.

وی خاطرنشان نمود: 10 درصد باقی‌مانده نیز مربوط به نسل‌های اولیه و ناوگان ابتدایی شرکت انتقال گاز است که با توجه به شرایط خاصی که این تجهیزات دارند، نیروهای داخلی شرکت، مسئولیت نگهداری آنها را بر عهده خواهند گرفت. امام با اشاره به اینکه برنامه شرکت انتقال گاز ایران، فعال کردن بخش خصوصی تا افق چشم‌انداز است، افزود: نوسازی تجهیزات و همچنین رها شدن از کارهای تعمیرات، نگهداشت و انبارش کالا دو هدف اصلی شرکت انتقال گاز از این برون‌سپاری است.

وی با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون در برخی از اقلام به 50 درصد خودکفایی رسیده است، اظهار داشت: در مورد اقلام جدید در بخش توربوکمپرسورها نیز برنامه‌هایی در دست اقدام است که شرکت‌هایی سازنده توربین بتوانند، خدمات پس از فروش را نیز در اختیار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار