رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فضانوردان در ابتدا 50 درصد هزینه اختراعات مخترعین را در مراحل بین‌المللی شدن، پرداخت می‌کند.

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران برای ثبت اختراعات به صورت بین المللی اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در ابتدا 50 درصد هزینه را پرداخت می‌کند و اگر ثبت اختراع به صورت کامل انجام شد 75 درصد هزینه را پرداخت خواهد کرد. 

وی در ادامه افزود: در صورتی که اختراع ثبت شده توسط پژوهشگران و فناوران به فروش برسد این صندوق 100 درصد هزینه را پرداخت می‌کند. 

ضرغام خاطرنشان کرد: این سه مرحله برای حمایت مالی از اختراعات پژوهشگران و فناوران که موفق به ثبت اختراعات خود به صورت بین‌المللی شده‌اند در نظر گرفته شده است. 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با اشاره به اختراعات دانشمندان ایرانی افزود: 39 اختراع دانشمندان ایرانی به صورت بین المللی با حمایت این صندوق محقق شده و 67 اختراع دیگر نیز در مراحل ثبت بین‌المللی قرار دارند. 

ضرغام تاکید کرد: بیش از 160 اختراع نیز در مرحله داوری این صندوق قرار دارد. 

وی تصریح کرد: اختراعاتی که به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ارسال می‌شود، در ابتدا مورد بررسی قرار گرفته و اگر در طی بررسی طرح‌ها مشخص شود، تکرار نشده مورد داوری قرار می‌گیرد. 

ضرغام در ادامه خاطر نشان کرد: در صورتی که نتایج حاصل از داوری اختراعات مثبت بود، برای سپری کردن مراحل ثبت بین‌المللی به کارگزاران این صندوق معرفی خواهد شد. 

ضرغام عنوان کرد: از سال 1386 صندوق از ثبت اختراعات مخترعین اعم از اینکه دانشگاهی و غیر دانشگاهی باشند حمایت می‌کند. 

وی در ادامه بیان کرد: از زمانی که ایران عضو PCT شده است، می‌توانیم از طریق PCT این اختراعات را ثبت کنیم که همزمان کوتاه تر می‌شود و همه هزینه‌ها کمتر خواهد شد.

ضرغام با اشاره به  PCT ایران تاکید کرد: از ثبت اختراعات در آمریکا منصرف نشده ایم، در آن جا نیز اختراعات را ثبت خواهیم کرد. هدف این است که با این کار میزان دارایی‌های فکری را افزایش دهیم و به تبع آن از منافع دارایی‌های فکری استفاده شود، این کار برای توسعه ملی و برای ایجاد رفاه و اشتغال و رفاه جامعه انجام می‌شود. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۳:۴۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
من مخترعم چکار کنم
آخرین اخبار