رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خبر داد

تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط در راستای تدوین علم به ثروت

ضرغام گفت: براساس آئین نامه‌های تدوین شده پژوهشگران می‌توانند جهت تبدیل علم به ثروت قدمهای مهمی بردارند.

نصرت ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه ایران 1.6 درصد تولید علم جهان را دارد که حامی 1 درصد از این تولید علم صندوق حمایت از پژوهشگران است. بنابراین امید می‌رود در رابطه با تجاری سازی یافته‌های علمی هم بتوانیم اعداد و ارقامی متناسب با جمعیت کشور داشته باشیم.

وی افزود: صندوق در این زمینه مرکز توسعه نو آوری را ایجاد کرده است و در حال حاضر بررسی‌های لازم صورت گرفته است همچنین 90 درصد کار انجام شده آئین نامه‌های مرتبط تدوین شده است. 
چنانچه کار مرکز توسعه نوآوری به این صورت است که پژوهشگر که صاحب یافته‌ پژوهشی است در کنار یک شرکت صنعتی و تولیدی با حضور یک مربی کار خود را آغاز می‌کند و می تواند ایده‌های علمی را به محصول تبدیل کند و در پروسه تبدیل علم به ثروت کار آفرینی هم انجام دهند چیزی که ما به خصوص برای فارغ‌التحصیلان مستعد کشور به آن نیازمند هستیم.

ضرغام در ادامه در خصوص اهمیت اشتغال‌زایی برای پژوهشگران و توسعه کار آفرینی اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرند در همین راستا تبدیل یافته‌های علمی به محصولات و اشتغال فارغ‌التحصیلان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار