رهبری معظم، خود شاعرند و شعر را به خوبی می‌شناسند، همواره از آن با عنوان ارزشمند‌ترین هنرها یاد می‌کنند و شعر را ثروت ملی می دانند.

میلاد عرفان‌پور شاعر، یکی از حاضران همیشگی دیدار با رهبری در نیمه رمضان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص پیام دیدار رهبری با شاعران گفت: این دیدارها چندین پیام را می توانند داشته باشند، مهمترین آنها اهتمام رهبری به حوزه شعر و موضوعات مرتبط با آن است. ایشان خود بارها شعر را ثروت ملی نامیدند و آن را ارزشمند‌ترین هنرها دانستند.

وی افزود: از دیگر پیامدهای چنین جلساتی جایگاه پیداکردن شعر در جامعه است، وقتی مقام معظم رهبری به عنوان شخص اول مملکت، ‌خود شاعرند و شعر را به خوبی می‌شناسند و چنین جلساتی  را با شاعران می‌گذراند، قطعاً به رشد و تأثیر‌گذاری شعر در جامعه می‌افزاید.

عرفان‌پور در ادامه اظهار داشت: هرچند که متأسفانه سایر مسئولان کشور آن‌طور که باید جایگاه شعر و شاعران را نشناخته‌اند، علت اصلی آن هم اهل ادبیات نبودن بسیاری از آنهاست.

وی در ادامه تصریح کرد: ما نیاز داریم تا در رسانه‌ها بیشتر بر معرفی و شاعران اصیل تأکید شود،‌ اینکه در رسانه‌ ملی ما برنامه‌هایی چون مشاعره ساخته می‌شود اتفاق خوبی است، اما لزوم توجه ساختاری و آموزش به مقوله شعر احساس می‌شود.

عرفان‌پور در خصوص چگونگی انتخاب مهمانان این مراسم گفت: هرچند هنوز هم معتقدم باید ساز و کار دقیق‌تری از سوی نهادهای برگزار‌‌کننده‌ی این مراسم فراهم شود، اما نسبت به سالهای قبل‌تر روند انتخاب شعرا و شعر‌خوانی به خصوص برای شاعران جوان بهتر شده است. البته هنوز هم برخی آشنایی‌ها و ارتباط‌های خاص، امکان شرکت بعضی چهره‌‌ها را در این دیدار بیشتر می کند.

وی در پایان اظهار داشت: برگزاری هر‌ساله این دیدار با رهبری، برای همه شعرا، از پیشکسوت گرفته تا جوانان علاقه‌مند باعث افتخار و خشنودی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.