رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به منظور افزایش صادرات غیرنفتی لازم است هزینه‌های سربار تولید را کاهش داده تا بتوانیم سبد صادرات غیر نفتی را متنوع‌تر کنیم.

افزایش صادرات غیرنفتی در گرو کاهش هزینه های سربار تولیدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ علیرضا آقابالایی افزود: اشتغال، تولید و امنیت غذایی کشور با اقتصاد مقاومتی به دست می آید.

وی تصریح کرد: هدف از همدلی و همزبانی دولت و ملّت رسیدن به اقتصاد مقاومتی کارآمد است و در این میان جهاد کوشش خاص برای رسیدن به هدف است، هدف ما در این جا اقتصاد مقاومتی است.

آقابالایی ادامه داد: واگذاری امور به بخش خصوصی زمینه‌ساز توسعه‌ اقتصادی و مصداق عملی تحقق «اقتصاد مقاومتی» است.

 رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست، بلکه مفهوم شکوفایی اقتصاد و رفع مشکلات موجود در زیربخش‌های اقتصادی برای جلوگیری از امتیازدهی به دشمنان و بهبود سطح رفاه عموم مردم است.

 وی افزود: در واقع هدف در اقتصاد مقاومتی آن است که بر فشارها و ضربه‌های اقتصادی از سوی نیروهای متخاصم که سد راه پیشرفت جامعه است، غلبه نمود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: هر ایرانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید سهم خود را بشناسد و مسئولیتی را که دارد به بهترین نحو انجام دهد

وی افزود: می توان بدون اتّکا به سایر کشورها و تنها با تکیه بر دانش بومی و تولیدات داخلی به خودکفایی رسید.

آقابالایی تاکید کرد: به هر میزان که صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کند، تولید نیز افزایش می یابد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.