رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شناخت و میزان تاثیرگذاری عوامل موثر بر صادرات غیر نفتی می‌تواند به رشد صادرات کمک کند.

رشد صادرات در گرو شناخت عوامل موثر بر صادرات غیر نفتی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛  علیرضا آقا بالایی افزود: رشد صادرات بدون تعریف درست و دقیقی از بازار و مخاطبان در بازار و سرمایه گذاری درست روی صنایع دارای مزیت رقابتی، رشدی فریبنده و گمراه کننده است.

وی تصریح کرد: صادرات غیر نفتی بخصوص کالاهای صنعتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه جوان ایران را بهبود ‌بخشیده و سبب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور می‌شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: صادرات حاصل مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی از جمله واردات و تولید در کشور است، بنابراین رشد صادرات نتیجه استراتژی‌ها و برنامه های توسعه کشور، استراتژی‌ها و برنامه‌ها درسطح بنگاه‌ها، شرایط حاکم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و به طور خلاصه چگونگی مدیریت واردات، تولید و صادرات در سطح کلان و خُرد است.

وی افزود: توجه به صادرات غیرنفتی و اقدامات مؤثر در جهت بهبود آن نیازمند ایجاد محیط رقابتی برای پیشبرد آن است. تولید کالاها و خدمات در صورتی رقابتی خواهند بود که در مقایسه با کالاها و خدمات مشابه در کشورهای دیگر ارزانتر و با کیفیت بالاتر تولید شوند.

آقابالایی تاکید کرد: رشد و توسعه پایدار صادرات غیرنفتی زمانی معنا و مفهوم واقعی پیدا می‌کند که بدانیم در چه صنایعی و روی چه محصولاتی سرمایه گذاری کنیم که در سطح جهانی بازار پذیر، مشتری پسند و رقابتی باشند.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.