منوچهر تاتینا ادامه داد: هر چند ساخت بنادری مسافری جزء وظایف سازمان بنادر و دریانوردی نیست اما در جنوب کشور به دلیل تسهیل رفت و آمد مردم به جزایر که در زمره سرزمین اصلی محسوب میشوند، سازمان اقدام به ساخت چند بندر مسافری قابل قبول کرده
و شمال کشور همچنان فاقد بندر مسافری است و باید سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد عمل شوند.
وی گفت: در صورت ایجاد اسکله و بندر مسافری مناسب میتوان آینده خوبی را برای گردشگری دریایی شمال کشور ترسیم کرد.
تاتینا یادآور شد: در حال حاضر به دلیل وجود تعداد زیادی قایق تفریحی در بابلسر، اسکله تفریحی کوچکی در آنجا فعال است که تنها پاسخگوی پهلوگیری شناورهای کوچک است.
وی اظهار داشت: تنها اسکله تفریحی بزرگ در شمال کشور در رامسر وجود دارد که متاسفانه هیچ شناوری برای استفاده از ظرفیت این اسکله تاکنون خریداری نشده است.
تاتینا تاکید کرد: سازمان بنادر از این آمادگی برخوردار است که تسهیلات بدون بهره برای خرید شناور و ساخت اسکله تفریحی به سرمایه گذاران بخش خصوصی اعطا کند.
استان مازندران به دلیل داشتن راه دسترسی جاده ای مناسب و نزدیک با استان های همسایه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند، بنابراین ایجاد امکانات گردشگری دریایی در این استان بدون شک مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت دریای خزر برای راه اندازی صنعت گردشگری دریایی کشور فوق العاده است، در خصوص عدم ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید شناور تفریحی در شمال در مقایسه با جنوب کشور گفت: از آنجا که زمان استفاده از آب دریایی برای امور گردشگری در کل سال فقط 150 روز است و در بقیه سال نمیتوان به دلیل طوفانی بودن، شناور را وارد آب کرد بنابراین سرمایه گذاران برای خرید شناور اقدام نمیکنند.
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: اما در جنوب کشور این شرایط متفاوت است و امکان حرکت شناور تفریحی در کل سال وجود دارد.
وی گفت: هزینه ساخت و ساز اسکله و شناور بسیار بالاست و به دنبال آن بازگشت سرمایه با تأخیر انجام میشود.
تاتینا فرهنگ سازی مقوله گردشگری دریایی در بین عموم مردم را از دیگر راههایی دانست که میتوان مردم را کم کم با استفاده از تفریحات دریایی و لذت آنها آشنا کرد و به این ترتیب سرمایه گذاران نیز برای ایجاد مراکز گردشگری دریایی امیدوارتر خواهند شد.
انتهای پیام/