مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه 700 مرغداری در استان وجود دارد گفت: ما به دنبال این هستیم که 25 درصد از این مرغداری‌ها تولید مرغ سبز و بدون آنتی بیوتیک داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ رفیعی‌پور با اشاره به اینکه هر مرغداری یک مسئول بهداشتی دارد، اظهار کرد: تمام روند رشد مرغ توسط سازمان دامپزشکی کنترل می‌شود و در بحث رشد آن در استان ما هیچ مرغ هورمونی وجود ندارد بلکه رشد 45 روز مرغ به ژنتیک آن بستگی دارد و 90 درصد تغذیه مرغ‌ها از ذرت و سویا است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دربخش تولید و پرورش مرغ نیز پرورش مرغ ارگانیک، مرغ ممتاز، مرغ سبز، مرغ عالی و مرغ خوب را داریم که در کشورهای پیشرفته نیز مرغ ارگانیک 5 درصد تولید می‌شود.

وی با اشاره به عرضه مرغ بدون آنتی بیوتیک تصریح کرد: مرغ بدون آنتی بیوتیک به مرغی گفته می‌شود که در اول دوره، وسط دوره و آخر دور رشد مرغ تست می‌شود که هیچ گونه آنتی بیوتیک نخورده باشد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: 700 مرغداری در استان وجود دارد که ما به دنبال این هستیم که 25 درصد از این مرغداری‌ها تولید مرغ سبز و بدون آنتی بیوتیک داشته باشند.

رفیعی‌پور همچنین یادآور شد: به‌زودی برای اطمینان مصرف کنندگان یک کد رهگیری در کشتارگاه‌ها بر روی گوشت طیور نصب می‌شود که مصرف کننده با ارسال این کد رهگیری می‌تواند از زمان کشتار، دوره و محل پرورش آن اطلاع و با اطمینان گوشت طیور را مصرف کند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.