عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم درصدد است تا به سمتی حرکت کند که تک نرخی بودن ارز را در دستور کار خود قرار دهد.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار حوزه بانک  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز به صورت آشکار آسیب‌هایی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد، گفت: چند نرخی بودن ارز یک سردرگمی را برای آحاد جامعه به ویژه صاحبان صنعت، تولید و فعالان عرصه اقتصادی به همراه دارد که به همین منظور باید به صورت آشکار به سمتی حرکت کنیم که نرخ ارز به صورت واحد درآید.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: چند نرخی بودن ارز تصمیم‌گیری‌های چند گانه و دشوار و وقت‌گیر را برای عموم مردم به ویژه فعالان عرصه اقتصادی به همراه دارد که این مشکل باید برای همیشه حل شود.
 
وی ادامه داد: دولت یازدهم درصدد است تا به سمتی حرکت کند که تک‌ نرخی بودن ارز را در دستور کار خود قرار دهد اما اینکه چه تمهیداتی در این زمینه توسط دولت اندیشیده شده یا نه و اینکه آیا به دنبال این موضوع با قاطعیت هستند یا نه را باید از خود دولت پرسید.
 
نکو با بیان اینکه اقدامات دولت نشان از علاقمندی وی به تک نرخی شدن ارز است، گفت: دولت دوست دارد که این اتفاق هرچه سریعتر صورت گیرد اما ساز و کار اجرایی آن و همچنین بازه زمانی، مسائلی هستند که باید بیشتر در این خصوص برای آن‌ها تأمل کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار