وزارت ارشاد و مدیران فارابی با حمایت همه جانبه از فیلم‌های کودک، سینمایی مجزا برای این بخش تشکیل دهند.

حسن آقا‌کریمی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبر‌نگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت اثری جدید برای حضور در جشنواره کودک امسال گفت: به دلیل مشکل بودجه در بخش فارابی این ارگان از بخش کودک استقبال نکرده و فیلمی در دست تولید ندارد به این خاطر تا این لحظه فیلمی برای حضور در جشنواره کودک امسال ندارم.

وی افزود: طی صحبتهایی که با مسعود احمد‌یان داشتم و به گفته وی تعداد زیادی فیلم در بخش کودک تولید شده که هنوز به اکران نرسیده بنابراین می توان گفت در ظاهر علاقه‌ای به ساخت این‌گونه فیلم‌ها ندارند.

این تهیه کننده مهمترین مشکلات سینمای کودک را این‌گونه بیان کرد: مشکل اولیه سینمای کودک اکران نا‌مناسب و مشکل ثانویه آن بودجه است که در پی آن چرخه اقتصادی و باز‌گرداندن سرمایه کاری دشوار است و باعث می‌شود جذابیت خود را برای جذب و ساخت فیل در‌این بخش برای فیلمسازان از بین برود.

وی در‌خصوص راهکار رفع معضلات سینمای بخش کودک اظهار داشت: جدا از بحث بودجه و اکران باید همچون گروه هنر و تجربه که فیلمهای خاص خودش را دارد و موفق هم بوده، یک گروه مجزا برای بخش کودک نیز در نظر گرفت. پس باید فارابی و وزارت ارشاد حمایتهای خود را در زمینه‌های مختلف از تولید تا اکران و همه‌جانبه انجام دهند و گروهی جدا برای فیلمهای بخش کودک تشکیل دهند.

وی افزود: متأسفانه کودک و نوجوان به رسمیت شناخته نشده و به عنوان افراد حقیقی مورد توجه و باور قرار نمی‌گیرند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: همان‌طور که در آموزش و پرورش نسبت به بخش کودک و نوجوان مشکل داریم در زمینه فیلم‌سازی نیز با مشکلات زیادی روبرو هستیم یعنی می‌توان گفت که بخش کلان این قضیه یعنی آموزش، فرهنگ زندگی، تربیت کودک و نوجوان نادیده گرفته شده است.

آقا کریمی در پایان خاطر‌نشان کرد: امیدوارم که تمام حوزه‌های سینما شرایط مساعدی پیدا کنند که از آن طریق سینمای کودک نیز جایگاه خودش را پیدا کند.

گفتنی است؛ دو فیلم کودک «فرار‌ از‌ قلعه رودخان» و «رخسار» به تهیه‌کنندگی آقا کریمی تا این لحظه اکران نشده است.

«فرار‌ از‌ قلعه رودخان» به کار‌گردانی غلامر‌ضا رمضانی است که در جشنواره بیست‌و هفتم فیلم کودک و نوجوان پروانه زرین بهترین کار‌گردانی را در خصوص این فیلم از آن خود کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.