مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر گفت: 43 روستای شهرستان هوراند از آب لوله کشی برخوردار هستند.

برخورداری43 روستای شهرستان هوراند از آب لوله کشیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ صفرعلیزاده افزود: از ۱۰۳ روستای شهرستان هوراند فقط ۴۳ روستای این شهرستان از آب لوله کشی برخوردار هستند که از 3 ماهه پایانی سال ۹۳ تاکنون ۱۰ روستا از آب شرب بهره مند شدند ولی متأسفانه ۶۰ روستا به علت صعب العبور بودن فاقد هرگونه امکانات زیربنایی از جمله آب و برق و تلفن و راه دسترسی مناسب هستند.

وی گفت: این 60 روستای باقی مانده در قدم اول بایستی از راه ارتباطی مناسبی برخوردار شوند تا با تامین اعتبارات لازم هیچ یک از آنها بدون آب لوله کشی مناسب  باقی نمانند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر گفت: پروژه آبرسانی به 3 روستای شهرستان هوراند در صورت تأمین اعتبار امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی به اقدامات صورت گرفته در خصوص آبرسانی به روستاهای شهرستان هوراند نیز اشاره و تصریح کرد: در روستاهای قره قیه، شکرلو، عزیزلو و مردلو مهندسی مجدد پمپ انجام شده که با افزایش آب مواجه شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر گفت: مشکل آب روستای حوری درق نیز رفع شده و به محض تأمین اعتبار پروژه آبرسانی به ۳ روستای شهرستان هوراند امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بهسازی چشمه ها در روستاهای شهرستان اهر انجام شده است گفت: آب چشمه ۱۲ روستای شهرستان اهر بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه کیفیت آب تنها در یکی از روستای شهرستان اهر کاهش یافته بود، افزود: با توجه به بارش های امسال هیچگونه مشکل آبی در شهرستان اهر بوجود نیامد و تنها مشکل کیفیت آب روستای نقاره کوب بود که با نصب آب شیرین کن رفع شد.

صفرعلیزاده در پایان ابراز داشت: مسافتی که بین شهرستان های اهر و هوراند وجود دارد زیاد است و بهترین راه حل برای کاستن از مشکلات آب و فاضلاب روستاهای شهرستان هوراند، ایجاد اداره آب و فاضلاب روستایی در شهرستان هوراند است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.