بیرجند؛

کاهش دید افقی و وزش طوفان و گرد وخاک در خراسان جنوبی

وزش طوفان و گرد و خاک از روزهای گذشته در خراسان جنوبی آغاز شده و این طوفان به حدی بود که برای دقایقی دید افقی برخی از شهرستان‌ها به کمتر از 4 متر کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: طوفان‌ها از سمت جنوب شرق می‌آید و تا حدودی متأثر از بادهای زابل می‌باشد که این طوفان دو روز است که شدت آن افزایش یافته و از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

خندان رو گفت: پیش بینی می‌شود تداوم طوفان تا چهارشنبه این هفته ادامه یابد و مردم استان 20 روز از بهار سال 94 را نیز با پدیده ریزگردها مواجه بودند.

وی افزود: در روزهای آینده کاهش دید افقی و گرد و خاک شدید به ویژه در ساعت‌های عصر تردد را در جاده‌های استان دچار مشکل می‌کند.

مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: بیرجند از ابتدای امسال 20 روز میزان دید افقی کمتر از 3 کیلومتر را داشت که این امر آلودگی بسیار بالای هوا را به دنبال داشت و به ترتیب شهرستان‌های فردوس، طبس و نهبندان در بهار امسال 18، 17، و 16 روز دید افقی کمتر از 3 کیلومتر هوای آلوده داشته‌اند.

مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طبس شهرستانی است که بیشترین کاهش میزان دید افقی استان را به خود اختصاص داد و خشکسالی‌های پی در پی، افزایش تبخیر، کاهش میزان رطوبت هوا و فقر مراتع یکی از عوامل موثر در طوفان و گرد و خاک است.

خندان رو همچنین توصیه کرد با توجه به کاهش دید افقی رانندگانی که قصد عبور و مرور در سطح جاده‌های استان را دارند به دلیل کاهش دید افقی از سرعت مطمئنه برخوردار باشند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.