امتناع رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره فروش سلاح به سودان جنوبی

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در خصوص ادامه فروش سلاح به سودان جنوبی امتناع کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص، فروش سلاح به کشورهایی که درگیر جنگ داخلی هستند چندان مرسوم نیست. سودان جنوبی از جمله کشورهایی است که درگیر جنگ داخلی است. این کشور و رژیم اشغالگر قدس در خرید و فروش سلاح با یکدیگر تعامل دارند.  

"تامار ساندبرگ" – عضو پارلمان رژیم صهیونیستی –  ماه گذشته در همین خصوص نامه ای به وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس نوشت. وی در این نامه از "شومه یالون" – وزیر دفاع رژیم صهیونیستی – خواست در خصوص فروش سلاح به سایر کشورها به ویژه کشورهایی که درگیر جنگ داخلی هستند شفاف سازی کند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ این نامه اعلام کرد وزارت جنگ، وزارت امور خارجه و دیگر سازمان های مرتبط، موضوع فروش سلاح را به طور ادواری مورد بررسی قرار می دهند. البته منافع سیاسی و اقتصادی رژیم اشغالگر قدس در تصمیم گیری های مرتبط با فروش سلاح چندان بی تاثیر نیست. 

وزارت دفاع رژیم صهیونیستی بدون اشاره مستقیم به فروش سلاح به سودان جنوبی افزود مسلما جنگ داخلی کشورها در سیاست فروش سلاح رژیم صهیونیستی تاثیر گذار است. 

اوایل ماه گذشته هیئتی از سودان جنوبی عازم سرزمین های اشغالی شد تا در مراسم "صادرات بین المللی تجهیزات دفاعی و امنیتی" در تل آویو شرکت کند. این هیئت به ریاست وزیر حمل و نقل سودان جنوبی عازم این منطقه شد.

هیئت دیگری از همین کشور شش ماه پیش به سرزمین های اشغالی سفر کرد تا اینبار در نمایشگاه امنیت داخلی شرکت کند. 

رژیم اشغالگر قدس از ذکر نام کشورهایی که به آنها سلاح می فروشد خودداری کرده است؛ چرا که نمی خواهد این کشورها روابط استراتژیک خود را با آن تغییر دهند.

در سال های اخیر صادرات سلاح به کشورهای آفریقایی افزایش یافته است. صادرات سلاح به کشورهای آفریقایی از 107 میلیون دلار در سال 2010 (1389) به 318 میلیون دلار در سال گذشته رسید. 

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار