دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت:اردوگاه فشافویه مجرمین مواد مخدر فردا(دوشنبه) با ظرفیت 3 هزار تن افتتاح می شود.

راه اندازی اردوگاه‌ فشافویه مجرومین مواد مخدر با ظرفیت 3 هزار تنبه گزارش خبرنگار حوزه وزارت کشور گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا آذر نیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران ، در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به راه اندازی اردوگاه‌ فشافویه اظهار کرد: در راستای اجرای ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر، پس از 14 سال معطل ماندن فراهم آوری زیر ساخت‌های اردوگاه فشافویه، فردا این اردوگاه با ظرفیت 3 هزار تن افتتاح می‌شود.

وی در ادامه افزود: این اردوگاه برای مجازات مجرمین خرد در عرصه مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به میانگین نرخ متوسط شیوع اعتیاد در کشور گفت: 2.65 درصد نرخ متوسط شیوع اعتیاد در کشور است که نرخ متوسط استان تهران 2.95 درصد است.

وی در ادامه با اشاره به وجود 220 هزار معتاد در استان تهران تصریح کرد: 16 هزار کارتن خواب معتاد در تهران وجود دارد که سال گذشته 69 هزار دستگیری و نسبت به آن ها اعمال قانون شده است.همچنین 22 تن کشفیات مواد مخدر بوده که 15 تن آن در شهر تهران بوده است.

آذرنیا تصریح کرد: در سال گذشته برای جمع آوری معتادان متجاهر 6 هزار ظرفیت جدید با همکاری شهرداری تهران در نظر گرفته شد که 3 هزار ظرفیت آن در مراکزی چون شفق، خاور شهر و... تحویل داده شده است. همچنین با واگذاری کار درمانی این افراد به بخش خصوصی، چابک سازی استان تهران توانست بعد از 12 سال رتبه نخست در امر مبارزه با مواد مخدر را در کشور بدست آورد.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به دستگیری 16 هزار 307 نفر از خرده فروشان مواد مخدر در سه ماه نخست سال جار ی  اضافه کرد: 570 نفر آنان از اتباع بیگانه بودند. همچنین 7هزار و 141 تن انواع مواد مخدر کشف و 895 نفر از معتادان متجاهر دستگیر شدند.

وی در خصوص مراحل بعد از درمان معتادان افزود: در بحث سیانت از معتادان بهبود یافته با کار آفرینان قرار داد بسته شده که به ازای به کار گیری هر یک از بهبود یافتگان ده میلیون تومان وام به کار آفرین تعلق می‌گیرد. به این ترتیب هر بهبود یافته که شش ماه از پاک شدنش گذشته باشد امکان ندارد بیکار باشد.

آذرنیا از ساماندهی پاتوق‌ها و مراکز تجمع معتادان خبر داد و گفت: این کار در راستای پیشگیری صورت می‌گیرد.  از سال گذشته شعار اجتماعی کردن مبارزه کردن مطرح شد و  موضوع مبارزه به سطح جامعه کشیده شده است تجربه سال گذشته نشان داد که هر جا مردم ورود پیدا کرده‌اند جواب گرفته‌ایم که در این راستا اجتماعی کردن مبارزه به مواد مخدر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اعتیاد در دانشجویان بیش از دو درصد و در دانش آموزان بیش از یک درصد است،افزود: قرار دادی با بسیج بسته شد که از فضای مجازی آن برای اطلاع رسانی و پیشگیری استفاده شود. مبلغین اماکنی چون مساجد همکاری با دانشگاههای مختلف استان و آموزش و پرورش از جمله مراکز و سازمانهایی هستند که در امر پیشگیری از مواد مخدر وارد عمل شدند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار