معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: رویکرد آینده نگاری که فرصتی طلایی برای حوزه علوم و فناوری است، زمینه را برای ارتقا کیفیت اسناد سیاسی فراهم می‌کند.

مهدی الیاسی معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در این دوره با مصوبه هیات مدیران فرصتی طلایی برای نهادینه شدن رویکرد آینده نگری در حوزه علوم وفناوری فراهم شده است که در نتیجه زمینه را برای ارتقا کیفیت اسناد سیاستی مهیا می‌کند.

وی در ادامه افزود: در گذشته برنامه‌های آینده نگری در کشور در برخی از حوزه‌ها به ویژه فناوری و اطلاعات انجام شده ولی این فرآیند می‌تواند موجب بهبود مدل‌های ذهنی و تفکرات مدیران و نخبگان نسبت به آینده شود.

الیاسی خاطرنشان کرد: یکی از جدی ترین شاخصه‌های اصلی موفقیت طرح آینده نگاری مشارکت همه صاحب نظران و مشاورین توانمند در حوزه آینده نگاری با رویکردها و مکاتب فکری مختلف است.

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره سیاست گذاری دوره قبل معاونت تصریح کرد: سیاست گذاری معاونت در دوره قبل به صورت مستمر و با آینده نگاری انجام می‌شد و تحت نظارت شورای عالی عتف به تصویب هیات وزیران رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: ولی در تابستان سال جاری آیین نامه اجرایی این طرح در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف به تایید رسیده و به زودی در شورای عالی عتف مطرح خواهد شد.

الیاسی بیان کرد: تصمیم گرفته‌ایم به جای اجرای یک طرح و امر آینده نگاری سالانه موضوعات متعددی را با نگاه فناوری محور، مساله محور و بخشی در برنامه آینده نگاری بگنجانیم.

وی در پایان عنوان کرد: دبیرخانه طرح ملی آینده نگاری موظف است تا زمینه‌های لازم را برای مشارکت جدی همه صاحب نظران در قالب مجموعه‌های حقوقی فراهم کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.