رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان با اشاره به اهمیت و مقابله با برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو، ساخت و راه اندازی سالن پیش سرد لاشه را از ضروریات یک کشتارگاه دام دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، رسول سبحانی با اعلام این خبر افزود: با پیگیری های مستمر اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان و همکاری استانداری، فرمانداری شهرستان و کارگروه سلامت طرح مذکور تجهیز و راه اندازیشد.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی اتاق پیش سرد کشتارگاه در سلامت جامعه انسانی افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگوو تب مالت نگهداری گوشت استحصالی در دمای صفر تا 4 درجه سانتی گراد به مدت12 تا 24 ساعت ضروری است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشانبیماری های مشترک بین انسان و دامرا به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه انسانی دانست و خاطرنشان کرد:بروز اینگونه بیماری ها باعث تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر بهداشت عمومی جامعه شده و کم توجهی به این حوزه سبب وارد آمدن ضررهای اقتصادی از طریق افزایش هزینه های دارو و درمانمی شود. 


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.