رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: نگهداری لاشه دام کشتار شده در سردخانه به مدت 24 ساعت می‌تواند موجب از بین رفتن آن شود که این امر با همکاری کشتارگاه‌های صنعتی استان قزوین هم‌اکنون فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در خصوص عامل بیماری تب کریمه کنگو بیان کرد: عامل این بیماری ویروسی بوده و از طریق کنه‌ها منتقل می‌شود و در نتیجه در فصول گرم که با افزایش فعالیت کنه‌ها همراه است، افزایش می‌یابد.

غیاث‌یزدی ادامه داد: نکته مهم این است که این بیماری از طریق تماس با لاشه و خون دام آلوده به انسان منتقل می‌شود و هیچ‌گونه علایمی در دام ایجاد نمی‌کند، بنابراین سازمان بهداشت جهانی تنها راه جلوگیری از این بیماری را آموزش می‌داند.

این مسئول در خصوص راه­‌های پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو تصریح کرد: علاوه بر آموزش، از مهمترین راه‌های پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت در هنگام کشتار دام است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اضافه کرد: نگهداری لاشه دام کشتار شده در سردخانه به مدت 24 ساعت می‌تواند موجب از بین رفتن آن شود که این امر با همکاری کشتارگاه‌های صنعتی استان قزوین هم‌اکنون فراهم شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.