مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از آغاز ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از یزد؛ حجت الاسلام علی محمد رضایی مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، با بیان اینکه فراگيری قرآن كريم و آشنایی و انس با مفاهيم نورانی آن از مهم‌ترين ضرورت‌های فرهنگی و از وظايف تمام آحاد جامعه اسلامی به شمار می‌رود گفت: در اين خصوص، با توجه به جايگاه قرائت و حفظ آيات وحي در توسعه و نشر آموزه‌هاي والاي قرآن كريم و تأكيدات گسترده مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) مبني بر آشنايي حافظان و قاريان با ترجمه و مفاهيم قرآن كريم سومین دوره مسابقات تلاوت برگزار می شود.

وی اظهار داشت: جهت توسعه كمي و كيفي آموزش‌هاي قرآن‌کریم و ارتقاء سطح توانمندي قاريان و حافظان قرآن كريم "سومين دوره مسابقات قرآني تلاوت" در رشته هاي حفظ (15) جزء پيوسته، حفظ كل و قرائت ( تحقيق ) برگزار می شود.

رضایی هدف از برگزاری این مسابقات را ترغيب قاريان قرآن كريم به حفظ آيات قرآن و فهم معاني آن و ارائه تلاوت هاي زيبا با محوريت القاء معاني آيات به شنونده، ترغيب حافظان قرآن كريم به فهم معاني آيات قرآن، ايجاد شور قرآني وزمينه لازم براي حضور قاريان و حافظان به‌ويژه قاريان و حافظان نوجوان و جوان دررقابتي سالم و ارزشمند و زمينه سازي جهت شناسايي ، رشد و هدايت استعدادهاي قرآني اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مسابقه قرآنی تلاوت با همكاري ‌ا دارات ‌كل تبليغات اسلامي برگزار می شود اضافه کرد: علاقه مندان تا 31 تیرماه فرصت دارندنسبت به ثبت نام از طريق پايگاه اطلاع‌رساني تلاوت اقدام کنند.

رضایی اظهارداشت: مرحله استاني  5 و 6 شهريور ماه سال جاری  و مرحله کشوری  26 و 27 آذر ماه  1394 برگزار می شود.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: قران ، تلاوت ، تبلیغات ، معانی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.