اولین جلسه انجمن های میراث فرهنگی شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از گرگان؛ این جلسه با حضور معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان گرگان، شهردار منطقه 2 گرگان، رییس شورای شهر گرگان و سرپرست اداره میراث فرهنگی گرگان درفرمانداری گرگان برگزار شد.

ابراهیم دشتیان، معاون برنامه ریزی فرمانداری گرگان دراین جلسه بر اهمیت و لزوم تشکیل انجمن های میراث فرهنگی در سطح شهر ، بخش و روستاها تاکید نمود و گفت: با فعالیت این انجمن ها، روند توسعه و رونق شهرها، بخش ها و روستاهای استان هموارتر خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان گرگان نیز دراین جلسه ضمن ارائه چارت تشکیلاتی انجمن میراث فرهنگی طبق اساسنامه تدوین شده در خصوص شرح وظایف و نحوه عملکرد این انجمن اظهاراتی نموده وگفت:  مهم ترین هدف تشکیل و احیای این انجمن ها، حفظ و حراست هر چه بیشتر آثار و اماکن تاریخی شهرستان و جلوگیری از هر گونه تخریب و تجاوز به عرصه و حریم آثار تاریخی با هماهنگی و همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و دیگر دستگاههای ذیربط شهرستان  است.

در ادامه این جلسه پیشنهاداتی از قبیل خرید خانه های واجد ارزش تاریخی بافت قدیم و احیاء آنها در راستای امورات بافت قدیم از سوی شهردار منطقه 2 گرگان و رئیس شورای شهر گرگان عنوان شد.

انتهای پیام/د

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.